شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی

حوزه/ اگر در مسائل عقیدتی وارد شویم و بحث های مقایسه ای و علمی با مخالفین داشته باشیم، مسلما عظمت دین و محاسن کلمات اهل بیت(ع) مشخص می شود. اما اگر این کار را انجام ندهیم و به مخالفین فحش و ناسزا بگویم، در حقیقت مردم را نسبت به مسائل دینی و اهل بیت(ع) بدبین کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی منبر غدیر که در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی  که در رابطه با پاسخ گویی به شبهات به آن نیازمند هستیم، روش ارائه فرهنگ و دفاع از کیان اهل بیت(ع) است.

این پژوهشگر بیان داشت: معرفت افزایی، شبهه زدایی و روشنگری سه موضوع مهم در مسئله نشر فرهنگ اهل بیت(ع) است.

کارشناس پاسخ به شبهات اعتقادی اظهارداشت: تجربه در برخورد با وهابیت نشان می دهد، معرفت افزایی نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) پل اتصال مردم با اهل بیت(ع) است.

وی ابراز داشت: امروز مردم دنیا از سایر فرقه ها خسته شده اند و چون می دانند مبانی دینی و شیعی و اهل بیتی(ع) به ندای آنها پاسخ می دهد، به سمت مذهب شیعه و اهل بیت(ع) آمدند.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(ع) افزود: امروز یکی از رسالت های مهم مبلغین و پاسخ گویان به شبهات، بیان درست و صحیح سخنان اهل بیت(ع) است. اگر این کار درست انجام شود و معرفت افزایی شود، مردم خود به خود عاشق اهل بیت(ع) می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: تجربه ها نشان می دهد کسانی که بلندگویی وهابیت شدند، چیز جدیدی و حتی علم و معرفت ندارند .

این پژوهشگر بیان داشت: اما سخنان اهل بیت(ع) و مذهب شیعه برگرفته از دین و مبنع و حیانی و محکم است.

کارشناس مسائل  اعتقادی اظهارداشت: مسئله دوم شبهه زدایی است. مبلّغ موفق باید بعد از معرفت دادن، شبهه زدایی کند. باید ببینیم آنها چه شبهه ای دارند و بر همان شبهه آنها پاسخ مستدلی بدهیم.

وی ابراز داشت: در روایت داریم که علما مرزبان دین و مرزبان عقیدتی هستند و این کار از مجاهده در مرزها  ارزشش چند برابر است چون افکار جوانان را از آلودگی و گمراهی نجات می دهند و این نشان می دهد اهل بیت(ع) چه قدر به مسئله پاسخ گویی اهمیت می دادند و در اهمیت این قضیه هم سفارش می کردند هم  خودشان شاگردان زیادی را تربیت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: مسئله سوم روشنگری است. آنها در مسئله نقد علمی ادله شیعه و اثبات ادله خودشان فعالیت های زیادی کردند. این امر می طلبد ما هم نسبت به مسائل دینی شیعه، روشنگری دقیقی کنیم تا بتوانیم شبهه را پاسخ دقیقی دهیم.

این پژوهشگر بیان داشت: اگر در مسائل عقیدتی وارد شویم و بحث های مقایسه ای و علمی با مخالفین داشته باشیم، مسلما عظمت دین و محاسن کلمات اهل بیت(ع) مشخص می شود. اما اگر این کار را  انجام ندهیم و به مخالفین فحش و ناسزا بگویم، در حقیقت مردم را نسبت به مسائل دینی و اهل بیت(ع) بدبین کردیم.

کارشناس به مسائل اعتقادی اظهارداشت: وقتی مذهب ما قوی و متقن است، دیگر نیازی به فحش دادن نیست.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha