سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: نماینده‌ای که به جای منطق از فحش و هتاکی استفاده کرده و به دنبال شکاف قومی در کشور است، نمی‌تواند نماینده مطلوب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با تسلیت شهادت امام باقر (ع) اظهار داشت: امام باقر (ع) از طرف مادر منتسب به امام حسن (ع) و از طرف پدر منتسب به امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به فیوضات عید قربان افزود: قربانی کردن و پخش گوشت آن در بین فقرا در این شرایط اقتصادی کشور، از جمله اعمالی است که پاداش فراوان دارد؛ اهل بیت(ع) اجر قربانی را بخشش گناهان بیان کرده‌اند که روز قیامت انسان را از پل صراط رد خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه در ادامه به روز خبرنگار اشاره و اضافه کرد: خبر و خبرنگاری از مسائل بسیار مهم است و خدای متعال انسان‌ها را به گونه‌ای خلق کرده است که با علم و آگاهی زندگی می‌کند و انسان همه مباحث و وقایع را نمی‌تواند ببیند و بشنود و مسائل دیگر از شنیده‌ها و گفته‌های دیگران به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: اخلاق‌مدار بودن و تعهد کاری در خبرنگار موجب امنیت جامعه می‌شود و در نظر گرفتن منافع شخصی و جناح‌ها و لذات دنیوی جامعه را به هرج و مرج می‌کشاند و نبود تعهد و اخلاق در خبرنگاران در روز قیامت موجب عذاب آن‌ها می‌شود و خبرنگاران باید در انعکاس اخبار منافع جامعه را در نظر گرفته از اخباری که جامعه را به تنشج می‌کشاند خودداری کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند از ظلم و فساد جلوگیری کرده و مردم را با هم متحد کنند و مسئولین هم باید مشکلات خبرنگاران را حل کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آینده مجلس بیان داشت: همه باید در انتخابات نمایندگان مجلس هوشیار باشند؛ مجلس دو وظیفه مهم تصمیم‌گیری و نظارت در قانون اساسی را دارد و در همه تصمیم گیری‌های کلان می‌تواند ورود کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: نماینده مجلس قسم می‌خورد که از استقلال کشور و از اسلام و احکام الهی دفاع کند و باید فردی امین انتخاب شود تا با تقوا و امانت‌داری از کشور دفاع کند و در استیضاح‌ها، تصویب قوانین و معاهده‌های بین‌المللی خدای متعال را در نظر بگیرد و از منافع شخصی دوری کند.

وی تاکید کرد: نماینده‌ای که بجای منطق از فحش و هتاکی استفاده کرده و به دنبال شکاف قومی در کشور است نمی‌تواند نماینده مطلوب باشد، نماینده مجلس قسم یاد کرده است که مصالح همه مردم ایران را مدنظر قرار دهد.

امام جمعه ارومیه در ادامه به بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: همه باید از نعمات دریا استفاده کنند و مسئولین هم به این مساله توجه کنند و با افراد هتاک که به قوانین دینی و کشور بی‌اعتنایی می‌کند برخورد کنند و مردم هم به وظیفه خود در امر به معروف عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha