جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری به نقش مهم طلاب و روحانیان در تبیین جایگاه ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مسأله ولایت فقیه بیش از پیش در حوزه های علمیه به ویژه دروس حوزوی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری امروز در جمع تعدادی از طلاب و روحانیان این مدرسه علمیه با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، این ایام را بهترین فرصت برای نشر و گسترش جایگاه امامت و ولایت در جامعه اسلامی دانست.

وی با بیان این که امروز ما هر چه داریم به برکت ولایت است، افزود: مسأله ولایت باید بیش از پیش در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امام خمینی(ره) با طرح مسأله ولایت فقیه بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان علیه دین و اسلام ناب را خنثی کردند، گفت: در چهار دهه اخیر همه توان و تلاش دشمن در جهت تضعیف جایگاه ولایت به کار گرفته شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، پیشرفت های نظام اسلامی در چهل سال اخیر را مرهون رهنمودها و هدایت های ولایت فقیه دانست و بیان داشت: ایران اسلامی تنها در سایه ولایت فقیه به جایگاه واقعی خود در عرصه های مختلف دست خواهد یافت.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که مسأله ولایت و امامت در جریان حادثه غدیر تثبیت شد، افزود: باید اهمیت و ضرورت مسأله ولایت در جامعه اسلامی بیشتر برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام صالحی به نقش مهم طلاب وروحانیان در تبیین جایگاه ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مسأله ولایت فقیه بیش از پیش در حوزه های علمیه به ویژه دروس حوزوی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت محتوای علمی جشن های دهه غدیر در جامعه تأکید کرد و افزود: دستگاه های فرهنگی باید نسبت به تولید محتوای فاخر با هدف ترویج سیره اهل بیت(ع)، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به تبیین و تعمیق فلسفه غدیرتصریح کرد: غدیر زمانی می تواند در تمام زوایای جامعه ما نقش برجسته و نجاتبخش خود را نشان دهد که به عنوان یک حرکت فراگیر مردمی مطرح شود.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه  دهه امامت فرصت ارزشمندی برای تبیین امامت و ولایت در بستر جامعه است، ادامه داد: برنامه های دهه امامت باید محتوا محور باشند و زمینه عمل به معارف شیعه را در مخاطبان فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha