جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردوی زیارتی بانوان طلبه یزدی به کربلا و عتبات عالیات

حوزه/ مدیر مدرسه حضرت معصومیه (س) یزد از اعزام اولین کاروان طلاب این مدرسه علمیه همزمان با ایام تابستان و بهره مندی طلاب از فضای معنوی حرم ائمه معصومین(علیهم السلام) و دیگر مکان های مذهبی این سفر خبر داد.  

نرگس عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد اظهار کرد: همزمان با پایان امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 98 ـ 97 و برای بهره مندی طلاب از فضای معنوی شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا با ثبت نام از طلاب علاقه مند و برخی اساتید این مدرسه به همراه خانواده هایشان  و نیز حضور مدیر و معاون فرهنگی مدرسه این اردوی 40 نفره برگزار شد.

 وی افزود: طلاب در مسیر حرکت با عبور از مرز چذابه یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را با حضور روحانی کاروان حجت الاسلام پوررضوی و همراه با مداحی گرامی داشتند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد ادامه داد: نجف اشرف اولین شهر زیارتی بود که این کاروان به آن جا وارد شد و طلاب با زیارت حرم مطهر امام علی (ع) با این امام همام برای پیروی از سیره و روش ایشان پیمان بستند و از اماکن متبرک شهر نجف از جمله منزل امام خمینی (ره) در دوران تبعید در عراق، کتابخانه و مرقد علامه امینی صاحب کتاب الغدیر و  مرقد آیت الله سید کاظم طباطبایی صاحب عروه الوثقی بازدید کردند و نثار روح این علما فاتحه خواندند.

عزیزی  ادامه داد: طلاب در نجف اشرف از مساجد سهله و کوفه بازدید کردند و اعمال هر کدام از مساجد را به جا آوردند و با ورود به قبرستان وادی السلام برای آرمیدگان این قبرستان مطهر از جمله عارف بزرگ سید علی قاضی فاتحه ای قرائت کردند.

وی افزود: کاروان زیارتی مدرسه علمیه معصومیه (س) یزد پس از قریب سه روز اقامت در نجف اشرف وارد کربلای معلا شدند و حرم حضرت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) را زیارت کردند و با روح مطهر این بزرگواران پیمان بستند که ادامه دهنده راه آنان باشند.  

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد تصریح کرد: طلاب با بازدید از اماکن زیارتی کربلای معلی از جمله تل زینبیه،  دیگر قبور مطهر علما و شهدای کربلا از جمله 72 تن و میثم تمار را زیارت کردند و سپس در اطراف خیمه گاه حسینی بر سر مرقد ابن فحد حلی از علمای امامیه که تداعی کننده سیر و سلوک، زهد و تقوا و مؤلف کتب فقه، تاریخ و کلام بوده است حاضر شدند و فاتحه ای قرائت کردند.

عزیزی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این اردو با مشارکت هم در بین الحرمین سفره حضرت رقیه(س) پهن کردند و با ذکر مصیبت دردانه امام حسین (ع) توسط روحانی کاروان اشک ماتم ریختند و برای همه کسانی که آرزوی تشرف به عتبات عالیات خصوصا کربلای معلی را دارند دعا کردند.

وی گفت: طلاب سپس به سامرا و کاظمین سفر خود را ادامه دادند و قبور مطهر ائمه معصومین (علیهم السلام) را زیارت کردند وبا امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع) در کاظمین وبا روح مطهر  امام حسن عسکری(ع)  و امام هادی(ع) در سامرا پیمانی دوباره بستند و برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) دعا کردند و نیز قبور مطهر این شهر از جمله حکیمه خاتون و نرجس خاتون (سلام الله علیها) را هم زیارت کردند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha