جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مصلحی

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: اسامی، زندگی‌نامه و خاطرات شهدای روحانی در قالب کتاب‌هایی جمع‌آوری می‌شود که برای نمونه در هفته دفاع مقدس امسال نخستین کتاب با محوریت اسامی و زندگی‌نامه شهدای روحانی سراسر کشور رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، در دیدار سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان این بنیاد با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه به دلایل مختلف حق حضور روحانیون در هشت سال دفاع مقدس به شیوه مطلوب ادا نشده است، اظهار کرد: این قشر بیشترین آمار شهدای دفاع مقدس را به خود اختصاص داده‌اند اما در برخی از محافل رشادت‌ها و دلاوری‌های آن‌ها فراموش می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیون یکی از اقشار تاثیرگذار در دفاع مقدس بودند، تصریح کرد: برخی از چهره‌های روحانیت نقش‌های کلیدی را بر عهده داشته و رخ‌دادهای متفاوتی را رقم زده‌اند به همین علت باید به شیوه مطلوب به الگوسازی از آن‌ها بپردازیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس یادآور شد: اسامی، زندگی‌نامه و خاطرات شهدای روحانی در قالب کتاب‌هایی جمع‌آوری می‌شود که برای نمونه در هفته دفاع مقدس امسال نخستین کتاب با محوریت اسامی و زندگی‌نامه شهدای روحانی سراسر کشور رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مباحث فقهی دفاع مقدس به صورت درس خارج توسط شخصیت‌هایی از جمله حجج اسلام والمسلمین عابدی استاد حوزه علمیه قم و کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری درحال تدریس است و این مباحث در قالب کتاب‌هایی به چاپ خواهد رسید.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha