جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حبیب الله خجسته پور

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: باید متناسب با شرایط و ارزیابی نیامندی های روز، ترویج فرهنگ ایجاد وقف در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حبیب الله خجسته پور، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان، به میزبانی شبستان اعظم امامزاده یحیی(ع) سمنان، با بیان اینکه وجود وقف متناسب با نیاز مردم اولویت اوقاف سمنان باشد تا شاهد رفع بسیاری از مشکلات باشیم، اظهار داشت: وجود وقف‌هایی متناسب با نیاز روز مردم استان یکی از اولویت‌هایی است که می‌تواند در رفع مشکلات و معضلات مردم، دولت را یاری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، با بیان اینکه امروز نیاز است تا نیت واقفان را باید به سمت نیازهای روز جامعه به منظور رفع مشکلات مردم هدایت شود و این امر یکی از مهمترین رسالت های اوقاف و امور خیریه است که باید در راستای انجام آن از مشاوران و کارشناسان مجرب بهره برد، تصریح کرد: نیت‌های خیرخواهانه وقفی مردم را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کرد که شناسایی این نیازها گام نخستی است که باید مسئولان مربوطه به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز است، افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز از ظرفیت بسیار ارزشمند واقفان می‌توان استفاده کرد و این امر از آن جهت مهم است که می تواند در راستای رفع مشکلات و معضلات مردم، دولت را یاری کند.

خجسته پور با بیان اینکه امروز باید نیت‌های خیرخواهانه وقفی مردم به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود، خاطرنشان کرد: برای این امر ابتدا اوقاف باید نیازهای اساسی استان را در بخش های مختلف احصاء و به نوعی بانک اطلاعاتی را داشته باشد و نیاز هر استان در موضوع های مختلف باید شناسایی شود تا بازنگری در نیت های خیرخواهانه واقفان به شکل صحیح و کارشناسای صورت پذیرد.

بر پایه این گزارش، در این آیین از تلاش های حجت الاسلام عبدالله واحدی قدردانی و حجت الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha