جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 862874
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با توجه به وجود 14 هزار موقوفه در مازندران بیش از 70 درصد این موقوفات جهت عزاداری حسینی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشستی با جمعی از هیأت امناء بقاع متبرکه مرکز استان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: ماه محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) و فرصتی برای تبیین و گسترش فرهنگ حسینی در جامعه است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود به همه دنیا درس حریت و آزادی داد، افزود: سید و سالار شهیدان برای حفظ و گسترش دین در برابر ظلم زمانه ایستادند و جنگیدند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که امام حسین(ع) با قیام خود به ما آموخت که درنباید در برابر زیاده خواهی دشمن سکوت کنیم و سر تعظیم فرود آوریم، خاطرنشان کرد: قیام حسینی فرهنگ ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را در جامعه اسلامی نهادینه کرد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران در سایه فرهنگ حسینی در برابر زورگویان و قدرت های مادی جهان ایستاد، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی پرچم دار دفاع از حق و عدالت در جامعه جهانی است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) با قیام خود ثابت کرد که نباید در برابر ظلم و ستم سکوت کرد، بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز در چهار دهه اخیر با تأسی از فرهنگ حسینی در برابر دشمنان با اقتدار ایستادگی کرده است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که کلید موفقیت ملت بزرگ ایران در چهل سال اخیر الگوگیری از فرهنگ حسینی بوده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این فرهنگ ناب در این کشور زنده و پویا است، دشمن هیچ گاه به اهداف خود در برابر نظام اسلامی دست نخواهد یافت.

وی در ادامه سخنان خود وجود بیش از هزار 300 امامزاده و بقعه متبرکه در استان سند روشنی بر ولایت مداری مردم این دیار است، بیان داشت: با توجه به وجود 14 هزار موقوفه در مازندران بیش از 70 درصد این موقوفات جهت عزاداری حسینی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اوقاف  وامور خیریه مازندران با اشاره به این که همزمان با ماه محرم اجرای طرح بصیرت عاشورایی نیز در بیش از 300 امامزاده و بقعه متبرکه استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از 200 مبلغ دینی بومی و غیر بومی نیز با هدف تبیین قیام حسینی و تقویت فرهنگ عاشورایی حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha