جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار با اوقاف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: ایجاد منابع پایدار، تنها راه عبور از تنگاهای مالی حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در نشستی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با بیان اینکه وقف سنت حسنه‌ای است که از گذشته‌های دور به‌عنوان یک پشتوانه مالی خوب در خدمت حوزه‌های علمیه بوده است، اظهار داشت: سنت حسنه وقف در طول تاریخ همواره به‌عنوان پشتوانه مالی خوبی در خدمت حوزه‌های علمیه بوده و اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص ساماندهی موقوفات حوزه‌های علمیه قابل تقدیر است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به تأمین بخشی از اعتبارات حوزه‌های علمیه استان از محل موقوفات تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در بودجه جاری حوزه‌ علمیه استان سمنان، باید در جهت تأمین منابع پایداری برای رفع نیازهای حوزه‌های علمیه تلاش شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در این استان در طول سال به جذب و پرورش طلاب علاقه‌مند به آموختن علوم دینی می‌پردازد، افزود: در حال حاضر بخشی از اعتبارات موردنیاز حوزه‌ علمیه استان سمنان از محل موقوفات مرتبط در استان تأمین می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه‌ علمیه استان آمادگی دارد تا در جهت تبلیغ و اطلاع‌رسانی از برکات وقف همکاری و مشارکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha