پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ نخستین دوره پژوهش تابستانی به مدت ده روز در مدرسه علمیه فیضیه مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران، روز گذشته در مراسم آغاز به کار دوره پژوهشی تابستانه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران گفت: این دوره به مدت ده روز و به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که تاکنون 25 نفر از طلاب علاقه مند از سراسر کشور در این طرح ثبت نام و شرکت کرده اند، افزود: این طلاب در این دوره ده روزه با مهارت های پژوهشی آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام قنبری، رشد و تقویت بنیه پژوهشی طلاب و آشنایی آنها با مهارت های تحقیق و پژوهش در حوزه را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد و گفت: طراحی اولیه برگزاری چنین دوره ای نیز از سوی مدرسه علمیه فیضیه بابل بوده که جهت اجرا در سراسر کشور به قم معرفی شده است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که در حال حاضر آشنایی طلاب با مقوله پژوهش مسأله ای انکار ناپذیر است، بیان داشت: باید مهارت های تحقیق و پژوهش از همان پایه های نخست برای طلاب به خوبی تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب در هر سطوحی از فعالیت علمی خود در حوزه با پژوهش ارتباط تنگاتنگی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آشنایی آنها با مهارت های پژوهشی امری ضروری و بسیار مهم است.

حجت الاسلام قنبری، تعطیلات فصل تابستان را فرصت مغتنمی جهت برگزاری این دوره های آموزشی دانست و تصریح کرد: تلاش مدیریت مدرسه علمیه فیضیه بابل، بهره گیری از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت بنیه علمی، اخلاقی و پژوهشی طلاب حوزه است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که این دوره به صورت متمرکز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طلابی از سطوح یک تا درس خارج نیز در این دوره ده روزه حضور دارند.

وی با بیان این که طلاب در این دوره با جدید ترین روش های تحقیق و پژوهش با حضور اساتید مجرب آشنا خواهند شد، بیان داشت: ترویج پژوهش و ارتقاء سطح علمی طلاب سراسر کشور، آشنایی طلاب با استفاده از فناوری در پژوهش، پرورش نیروهای همکار در معاونت پژوهش و بهینه سازی استفاده از اوقات فراغت تعطیلات تابستان طلاب در رونق بخشی به فعالیت های پژوهشی را بخش دیگری از اهداف برگزاری این دوره ده روزه اعلام شد.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که تحقیق و پژوهش در حوزه دارای سابقه کهن و طولانی است، تصریح کرد: آثار و تألیفات ارزشمندی که امروز از علما و فقهای حوزه به جای مانده نتیجه سال ها تلاش آنها در عرصه تحقیق و پژوهش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha