پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همدلی و همراهی مسلمانان و مسیحیان سنگالی در مراسم جشن عید قربان

حوزه/ گفته می شود همبستگی مذهبی میان مسلمانان و اقلیت مسیحی در کشور سنگال بسیار قابل توجه بوده و در اعیادی چون عید قربان، مسلمانان معمولا دوستان و خانواده های مسیحی را نیز دعوت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از قنطره، خانواده های مسلمان سنگالی که برای بزرگترین جشن مذهبی شان گردهم جمع می شوند، اغلب اقلیت مسیحی در کشورشان را برای پیوستن به خود در این مراسم در غرب آفریقا دعوت می کنند.

بسیاری از کاتولیک های رومی در شهر داکار، پایتخت سنگال، روز دوشنبه به شرکت در مراسم جشن تاباسکی (نام محلی مسلمانان برای عید قربان) دعوت شدند.

گراس دیوپ دانشجوی سنگالی می گوید: از دوستان مسیحی برای جشن دعوت کردم. آنها هرساله برای عید قربان می آیند و من نیز به مراسم دعای یکشنبه می روم. ما تمامی اعیاد مذهبی بان را درکنار همدیگر می گذارانیم.

گریس که خانواده اش، محوطه ای در منطقه اوآکام در داکار دارند می گوید: یعقوب، ماری و یوسف همگی دوستان مسیحی من هستند که عید قربان را به من تبریک می گویند. من نیز وقتی به ملاقات آن ها می روند احساس می کنم که در خانه خودم و هیچ تفاوتی را احساس نمی کنم.

به گفته وی هنگامی که میهمانان مسیحی از راه رسیده و دور محوطه گردهم جمع می شوند، تشخیص دادن آن ها از مسلمانان کار آسانی نیست.

یک مسیحی می گوید: این یک سنت است. اینجا شما همیشه توسط همسایگاندعوت می شوید حتی اگر دین تان با هم فرق داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha