پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بزرگترین مسجد در غرب آفریقا در سنگال افتتاح می شود

حوزه/ مسجد 30 هزار نفری در شهر داکار پایتخت سنگال که قرار است روز جمعه رسما توسط مقامات این کشور افتتاح شود، بزرگترین مسجد در غرب آفریقا محسوب می گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از یاهو، جمعه این هفته مسجدی با 30 هزار نفر ظرفیت در شهر داکار پایتخت سنگال افتتاح می شود که بزرگترین مسجد در غرب آفریقا محسوب شده و با همتایانش در کشورهای عربی رقابت می کند.

کار بر روی مسجد مسالک الجنان (راه ها  به سوی بهشت) یک دهه پیش در منطقه باتلاقی 6 هکاری در محله فقیرنشین باپ آغاز گردید. این زمین توسط دولت سنگال اهدا شده بود.

این نام از عنوان شعری از شیخ احمدو بمبا مباک ، بنیانگذار قرن نوزدهم اخوان گرفته شده است که از سوی پیروان به عنوان یک مقدسین صوفیان مورد احترام است.

90% جمعیت سنگال را مسلمانان تشکیل می دهند.

 این مسجد با نمای بیرونی مرمر و داشتن پنج مناره با ارتفاع 78 متر (255 فوت)   دارای ظرفیت 15 هزار نمازگزار در داخل ، و 15 هزار نمازگزار دیگر نیز در یک طرح بیرونی است.

روز چهارشنبه ، تماشاگران از قبل برای افتتاح جمع شدند ، برخی از آنها روی زمین دراز کشیدند تا نقاشی های زیبایی را که بر سقف مسجد کشیده شده بود تماشا کنند.

پلیس های یونیفرم پوش در محل حضور داشتند. قرار است روزهای پنج شنبه و جمعه نیز 1 هزار و 600 افسر پلیس در داخل و خارج از مسجد به گشت زنی مشغول شده و ده ها هزار بازدیدکننده در این محل تجمع خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha