پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رییس ستاد دهه غدیر کشور

حوزه/ حجت الاسلام نظری خادم الشریعه به نقش مراکز دانشگاهی و حوزوی در گسترش و جهانی سازی فرهنگ غدیر اشاره کرد و گفت: امروز رسالت مبلغان و مروجان فرهنگ غدیر جهانی است و باید نگاه خود را از داخل به خارج معطوف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، ریس ستاد دهه غدیر کشور در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در ساری برگزار شد با اشاره به این که پیشرفت و گسترش اسلام به غدیر وابسته است، گفت: غدیر موجب اکمال و اتمام دین شد و همین امر سندی روشن بر اهمیت جایگاه غدیر است.

وی با بیان این که خداوند متعال در مسأله غدیر به پیامبر که 23 سال برای ابلاغ پیام وحی در میان مردم تلاش و مجاهدت کردند، تأکید ویژه ای داشتند، افزود: اگر غدیر شکل نمی گرفت دین کامل نمی شد و امروز اسلام در جهان چنین جایگاهی را نداشت.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به این که متأسفانه عده ای نادان پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) پای عهد و پیمان خود با پیامبر(ع) نماندند، خاطرنشان کرد: این بدعهدی امروز نیز از سوی دشمنان اسلام به شیوه های مختلف وجود دارد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که برای گسترش فرهنگ غدیر در تمام سطوح جامعه باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد، ادامه داد: نباید بگذاریم غدیر و فرهنگ ناب آن در جامعه اسلامی مظلوم و مهجور باقی بماند.

وی با اشاره به این که دشمن همچنان در تلاش برای جلوگیری از گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی است، افزود: باید فرهنگ غدیر از مرزهای جغرافیایی خارج شود و در اقصی نقاط جهان تبلیغ و ترویج شود.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه، به نقش مراکز دانشگاهی و حوزوی در گسترش و جهانی سازی فرهنگ غدیر اشاره کرد و گفت: امروز رسالت مبلغان و مروجان فرهنگ غدیر جهانی است و باید نگاه خود را از داخل به خارج معطوف کنند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که نباید غدیر و فرهنگ ناب آن را تنها در داخل کشور محدود کنیم، افزود: مراکز علمی نظیر حوزه های علمیه و دانشگاه ها وظیفه دارند در جهت گسترش جهانی فرهنگ غدیر بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان این که امروز به برکت غدیر و ولایت نظام اسلامی از یک عزت و اقتدار خاصی در جهان برخوردار است، بیان داشت: در عصر غیبت که ولی فقیه عهده دار زمام جامعه اسلامی است همه ما وظیفه داریم تابع محض ولایت فقیه باشیم.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با تأکید براین که همه پیشرفت هایی که تا به امروز در جامعه اسلامی شاهد بودیم و هستیم به برکت وجود ولایت فقیه داریم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل حفظ و حراست از جایگاه رفیع ولایت یک مسأله مهم و حیاتی است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

 انتهای پیام   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha