یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام مریدی

حوزه / حجت‌الاسلام مریدی گفت: ترویج آموزه‌های علوی و تبیین فرهنگ غدیر از طریق مساجد و هیئت‌ها در جامعه ضروری است و باید گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد مریدی رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان، امروز دوشنبه در جلسه هم اندیشی این دهه که در دفتر امام جمعه شهرستان بندرعباس برگزار شد، با بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص)، «اگر می‌خواهید اسلام را بشناسید از زبان امیر المومنین (ع) بشناسید و اگر می‌خواهید گمراه نشوید، با علی ابن ابی طالب(ع) همراه باشید.»، اظهار داشت: راه و روش و کلام مولا را باید در کشور و نظام اجرا کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد تلاش و کوشش نهادهای مردمی در برگزاری دهه امامت و ولایت بودیم که خود برگ زرینی بر حُب اهل بیت(ع) در بین مردم بوده است.

دبیر ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان بیان کرد: همانگونه که برنامه دهه محرم را مردم با عشق و علاقه و انگیزه برگزار می‌کنند، باید جشن‌های غدیر نیز به این سمت و سوی حرکت کند و دستگاه‌های اجرایی نقش حمایتی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام مریدی عنوان کرد: تبیین فلسفه غدیر مهمترین رکن است که لازم است افرادی که در عرصه پژوهشی و فرهنگی موثر هستند، به‌درستی جایگاه غدیر را تبیین کنند. ‌

وی با طرح این سوال که ما در گام دوم انقلاب در حوزه غدیر و نهج البلاغه در چه جایگاهی باید باشیم، اظهار کرد: ترویج آموزه‌های علوی و تبیین فرهنگ غدیر از طریق مساجد و هیئت‌ها در جامعه ضروری است که گسترش یابد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت در استان هرمزگان گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای بسیار مناسب برای گسترش فرهنگ علوی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha