جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غدیر

حوزه/ دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی گفت: حدود 10 برنامه محوری در دهه امامت و ولایت در سراسر استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، محمد حاجی‌زاده، در نشست خبری دهه ولایت و امامت اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی غدیر با هدف ترویج پیام غدیر تاسیس شده است.

وی با اشاره به نقش بنیاد غدیر بیان داشت: پیگیری و ایجاد انگیزه در میان مسئولان، زمینه سازی در عرصه گسترش فرهنگ غدیر، تبیین فلسفه غدیر، مقابله با تهاجم دشمن نسبت به فلسفه غدیر، طرح سیره امام علی(ع) به عنوان ارزشهای الهی، ترویج نهج البلاغه، ترویج آموزه های علوی و خطبه غدیر، تلاش در جهت تقویت فرهنگ علوی و پرهیز از هرگونه اقدامات تفرقه انگیزی از جمله نقش آفرینی‌های بنیاد بین المللی غدیر است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های دهه ولایت وامامت در استان عنوان کرد: برنامه ها از روز عرفه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

وی، قرائت دعای جامعه کبیره و امین الله در تمامی مساجد و تجلیل از سادات در نماز جمعه را از برنامه های دهه امامت و ولایت نام برد و گفت: سرکشی  از خانواده شهدا و آزادگان سادات، برگزاری کاروان‌های شادی با حضور هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم است.

حاجی زاده با اشاره به اینکه در استان و شهرستانهای استان اجتماع بزرگ غدیریون برگزار خواهدشد، گفت: این مراسم در شب و روز عید غدیر خم در مسجد امام حسین(ع) و دفتر امام جمعه بیرجند وشهرستانها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش تبیین مباهله در چهارم شهریورماه عنوان کرد: این همایش با محوریت افزایش معرفت جامعه نسبت به موضوع مباهله که به عنوان یکی از برجسته ترین سندهای عصمت اهل بیت(ع) و دلیل حقانیت تشیع است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی افزود: غدیر همیشگی و پیام آن جاودانه است و مهمترین هدف ما در دهه ولایت وامامت وحدت و انسجام است.

انتهای پیام/ ک 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha