جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام کارگر شورکی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: استفاده از فضای مجازی در بزرگداشت اعیاد قربان و غدیر در اولویت کار بانوان طلبه یزدی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد اظهار کرد:  برنامه‌های فرهنگی در دهه امامت و ولایت امسال با توجه به شرایط کشور و وجود بیماری منحوس کرونا، به صورت مجازی برگزار شد و بانوان حوزوی تلاش خود را جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم ها انجام دادند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در تداوم طرح مواسات و کمک های مؤمنانه، گفت: ایام غدیر و دهه امامت و ولایت، فرصت مناسبی برای این امر نیکوکارانه بود و پویش هایی با موضوع مواسات و عناوین نذر قربانی، اطعام غدیر، اطعام علوی، سفره مهربانی و... در مدارس علمیه خواهران استان یزد اجرا شد و این اقدام گام ارزشمندی در راستای کمک به نیازمندان بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با بیان اینکه ترویج و تبیین فرهنگ غدیر از وظایف بانوان طلبه محسوب می شود، تصریح کرد: برگزاری نشست ها و جشن ها مجازی، مسابقات و دوره های آموزشی مجازی، ساخت کلیپ و اینفوگرافی، فضا سازی منازل و توزیع پرچم غدیر از جمله برنامه‌های بانوان طلبه در دهه ولایت و امامت بود.

وی بر استفاده از ظرفیت سخنرانان حوزوی در فضای مجازی با توجه به شرایط کشور تأکید و بیان کرد: از جمله برنامه‌های ایام دهه ولایت و امامت نشست ها اخلاقی و بصیرتی بود که با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، بانوان مبلّغ به صورت مجازی به ارائه سخنرانی پرداختند.

این مسئول حوزوی، اجرای  طرح خطبه خوانی غدیر با عنوان پویش «هر طلبه یک نشست خطبه خوانی» را از دیگر برنامه های طلاب در این ایام برشمرد و افزود: اگرچه با توجه به شرایط فعلی، امکان برگزاری نشست های خطبه خوانی به صورت عمومی و حضوری وجود نداشت، پویش «هر طلبه یک نشست خطبه خوانی» با هدف گسترش خطبه خوانی غدیر توسط طلاب و در جمع خانوادگی اجرا شد.

وی در پایان به ضرورت بهره‌گیری از مجازی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، اشاره و بیان کرد:  طلاب علوم دینی باید از این فضای پر مخاطب، در مسیر جامعه سازی مهدوی و  انتقال فرهنگ علوی  و حسینی به خانواده ها نهایت بهره را ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha