جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: عید سعید غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت و آغاز جریان تمدن‌سازی اسلامی از طریق سلسله‌ امامت بوده و مساجد باید این عید بزرگ را با رعایت پروتکل های بهداشتی باشکوه برکزار کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در نشست ستاد تکریم دهه‌ ولایت و امامت مرکز سیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: عید سعید غدیر به تعبیر مقام معظم رهبری عیدالله الأکبر و روز تعیین سرنوشت جامعه‌ی اسلامی است.

وی افزود: در این روز، مفهوم ولایت، درمصداق روشن و عینی آن، تجلی و ظهور پیدا کرده و مسیر نظام ولایی و مدل اداره‌ی جامعه‌ی اسلامی تبیین شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از برنامه‌ریزی جهت اجرای ویژه‌ برنامه‌های تکریم دهه‌ ولایت و امامت با عنوان «غدیر؛ طلیعه‌ی تمدن‌ساز» در این مرکز خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌ آموزشی مجازی برای ائمه‌ جماعات، اعزام مبلّغ ولایت و امامت در طرح «سفیران ولایت»، تولید و انتشار مجموعه‌ پوستر و ویژه‌نامه‌ مناسبتی، آذین‌بندی و فضاآرایی مساجد و محلات، اکران پرده‌های شهری و شعارنویسی خودرویی، جشن و نورافشانی با محوریت مساجد، قرائت دعای عرفه در فضای باز و جانبی مساجد، نذر و قربانی با محوریت مساجد، قرائت و تفسیر زیارت جامعه‌ی کبیره در روز میلاد امام هادی(ع)، قرائت و تبیین خطبه‌ی غدیر در مساجد، تکریمِ سادات و راه اندازی ایستگاه‌های علوی توسط همسنگرهای مسجدی از اهم این برنامه‌ها است.

وی افزود: عید سعید غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت و آغاز جریان تمدن‌سازی اسلامی از طریق سلسله‌ امامت بوده و مساجد ما باید این عید بزرگ را با رعایت پروتکل های بهداشتی باشکوه برکزار کنند.

لازم به ذکر است، برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان برای تکریم دهه‌ ولایت و امامت از ۲۸ تیرماه تا ۸ مردادماه و در سطح استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اجرا می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha