جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 860719
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
الشيخ إبراهيم الزكزاكي

حوزه/ درحالیکه شیخ زکزاکی تا ساعاتی دیگر هند را ترک خواهد دیدگاههای متفاوتی درباره این تصمیم مطرح شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه یکی از همراهان شیخ زکزاکی که امروز تلاش زیادی برای ملاقات با شیخ کرده، نکاتی مهم را در رابطه با خروج ایشان از هند بیان کرد. این همراه شیخ زکزاکی گفت:

من امروز تمام تلاشم را کردم که خودم را به شیخ برسونم. با کارت یکی از سازمان های بین المللی و سفارش یک وزیر هندی من را تا در اطاق شیخ بردند.

آنجا نیروهای امنیتی نیجریه که من را در بیمارستان با آقای شجره دیده بودند شناختند و از من پاسپورت خواستند. متاسفانه در پاسپورتم پسوند فامیل را دیدند که در کارتم نبود و همین را بهانه کردند و منو از یک قدمی شیخ برگرداندند.

 تصمیم داشتم پیام شخص مهمی را به ایشان برسانم و سعی کنیم با تغییر شرایط ایشان را برای ماندن قانع کنم ولی نگذاشتند ایشان را ببینم.  

 یک نکته مهم اینست که منظور شیخ از تهدید به رفتن، تغییر شرایط بود که متاسفانه شرایط تغییر نکرد و این با عزت نفسی که ما از شیخ سراغ داریم کاملا ناسازگار بود. لذا بازگشت عزتمندانه را بر درمان تحقیر آمیز ترجیح داد.   

البته این بازگشت پیام بسیار بسیار عظمت آفرینی از سوی شیخ  و حرکت اسلامی نیجریه به دولت نیجریه است. اینکه نیجریه وطن من است. لزومی نداشت این همه نیرو بسیج کنید برای بازگشت من. خودم برمیگردم و همان پایگاه نظامی شما را براین رفتار تحقیر آمیز در زندان مجلل بیمارستان مدانتا ترجیح میدهم. این همان زکزاکی صبور و مقاوم و مردمی است که ما در طول این سه دهه گذشته میشناسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha