پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محسنی اژه ای

معاون اول قوه قضائیه گفت: نباید در حل و فصل پرونده ها تنها به شورای حل اختلاف اکتفا شود؛ بلکه از تمامی ظرفیت ها از جمله ائمه جمعه و جماعت و معلمان برای حل مشکلات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری خراسان جنوبی ضمن تبریک عید غدیر خم و اینکه شخصیت حضرت علی(ع) به عید غدیر عظمت داده است، گفت: غدیر عیدالله الاکبر است.

وی همچنین ماه ذی الحجه را یکی از ماه های پربرکت دانست و گفت: خداوند در این ماه بزرگ بر ما منت گذاشته و فرصتی را برای خودسازی فراهم آورده است، لذا این شب و روزها از خداوند طلب مغفرت داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه بر اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: زمانی می توانیم عدالت را اجرا کنیم که اول بر نفس خودمان تسلط داشته باشیم، چنانچه بر نفس غلبه کردیم، اجرای عدالت تحت تاثیر زر و زور و تزویر قرار نخواهد گرفت.

 محسنی اژه ای با بیان اینکه مسئولان بدانند ملت ایران سزاوار بهترین خدمت هستند، گفت: این نظام با تقدیم 220 هزار شهید و هزاران جانباز به دست ما رسیده است، اگر امروز حتی تا پاسی از شب هم در حال خدمت به مردم باشیم، به اندازه رنج یک جانباز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمی متدین و انقلابی است، گفت: بسیاری از مشکلات و جرائمی که در خیلی جاهای دیگر وجود دارد، در این استان نیست، اما یک موضوع مهم که باید رئیس جدید دادگستری استان با همکاری سایر مسئولان روی آن کار کنند موضوع مشکلات ناشی از مواد مخدر است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه بیش از 70 درصد مجرمان مواد مخدر در خراسان جنوبی از این استان نیستند، اظهارداشت: مسئولان استان جلسه ای بگذارند و برنامه ریزی دقیقی برای افراد گرفتار مواد مخدر و کمک به خانواده آنها تدوین کنند.

محسنی اژه ای یکی دیگر از موضوعات مهم در خراسان جنوبی را تصادفات عنوان کرد و گفت: آمار تصادفات و تلفات آن در خراسان جنوبی نسبت به منطقه بالاتر است، مسئولان برای بررسی راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای هم جلسه ای بگذارند.

وی این را هم گفت که نباید در حل و فصل پرونده ها تنها به شورای حل اختلاف اکتفا شود؛ بلکه از تمامی ظرفیت ها از جمله ائمه جمعه و جماعت و معلمان برای حل مشکلات استفاده شود.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به کارکنان قوه قضائیه در خراسان جنوبی، بر لزوم صیانت از این مجموعه تاکید کرد و گفت:  : تا می توانید از این مجموعه صیانت کنید تا شیطان صفت ها به این دستگاه راه پیدا نکنند.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha