جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 861606
۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
حوزه قاین

حوزه/ در مراسمی با حضور اساتید، طلاب و اولیای آنان از ممتازین آموزشی سطح یک مدرسه جعفریه قاین تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، استان خراسان جنوبی بیش از دو هزار مسجد دارد که از این تعداد در بیش از 60 درصد آن ها و حدود هزار و 300 مسجد به دلیل نبود امام جماعت و روحانی، نماز جماعت اقامه نمی شود.

به گفته حجت الاسلام نوری مسئول رسیدگی به امور مساجد استان، بیشترین کمبود در این زمینه مربوط به شهرستان ها و روستاهاست و در مرکز استان با فعالیت چند حوزه علمیه، مشکل کمتر است.

ممتازین آموزشی سطح یک مدرسه جعفریه قاین تجلیل شدند

در مراسمی با حضور اساتید، طلاب و اولیاء آنان از ممتازین آموزشی سطح یک مدرسه جعفریه قاین تجلیل شد.

در این جلسه با حضور اساتید، طلاب و اولیاء آنان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی از اساتید حوزه علمیه قاین در سخنانی درس خواندن در حوزه را از توفیقات الهی دانست و افزود: وقتی خداوند به یک طلبه توفیق درس خواندن می‌دهد باید طلبه دروس علوم دینی را خوب و عمیق یاد بگیرد تا بتواند مسائل روزمرّه و مستحدثه مردم را پاسخگو باشند.

وی در ادامه گفت: طلبه‌ها شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام هستند و باید با دیگران فرق داشته باشند چرا که جامعه از طلبه ها انتظاراتی دارند.

راه اندازی مهدالرضا(ع) در قاینات

مربیان برتر قرآنی، مجوز تدریس و مربیگری قرآن در مهدالرضاهای روستایی دریافت می کنند.

مسئول کتابخانه امام رضا (ع) قاینات در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون عملی 60 مربی قرآن کریم گفت: مربیان برتر پس از گزینش ، مجوز احداث مهد الرضا (ع) در روستاهای پر جمعیت این شهرستان را دریافت خواهند کرد.

احمدی از فعالیت یک مهدالرضا(ع) در مرکز شهرستان خبر و ادامه داد: به زودی پنج مرکز دیگر در دهستان های پر جمعیت توسط مربیان منتخب راه اندازی خواهد شد و در این مراکز کودکان زیر هفت سال، آموزش های لازم را در زمینه روانخوانی و روخوانی، قرائت و داستان های قرآنی فرا می گیرند.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha