جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کمیسیون نقش اساتید در تحقق گام دوم انقلاب

حوزه/ کمیسیون «نقش اساتید در تحقق گام دوم انقلاب» اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام اخباری، دبیر کمیسیون «نقش اساتید در تحقق گام دوم انقلاب» اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه با اشاره به چرایی بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: شاید بتوان گفت دشمنی دشمنان با انقلاب، گفتمان حق مداری، شکست آمریکا و هم پیمانان آنان در منطقه، شعارهای جهانی انقلاب و دفاع ابدی از اندیشه انقلاب اسلامی از مهمترین دلائل صدور این بیانیه بنابر دغدغه مقام معظم رهبری است. .

دبیر کمیسیون «نقش اساتید در تحقق گام دوم انقلاب» در ادامه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت و سبک زندگی اسلامی را از مهمترین محورهای این بیانیه دانست و گفت: اساتید باید ضمن تسلط شایسته به این بیانیه، بتوانند برنامه منظم و مستمری را برای طلاب تبیین کرده و منافع عمل به این بیانیه و مضرات جهالت نسبت به آن را نیز برای طلاب ارائه دهند.

اعضا این کمیسیون همچنین به این تاکید کردند که اساتید باید به عنوان نمایندگان حوزه خراسان نهضت مطالبه گری نسبت به مسئولین را دنبال کنند و همچنین از سوی دیگر بولتن ها و یا مجموعه هایی با موضوع شرح بیانیه گام دوم انقلاب آماده و به اساتید ارائه شود تا آنان بتوانند در محافل تبلیغی خود ضمن در دست داشتن این مجموعه ها آن را برای جامعه تبیین کنند.

دبیر کمیسیون «نقش اساتید در تحقق گام دوم انقلاب» در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تبیین مقاطع و اتفاقات افتخار آمیز از ابتدای دوران دفاع مقدس تا به امروز برای نسل جوان، خاطر نشان کرد: براساس دغدغه مقام معظم رهبری باید اتفاقات افتخار آمیزی که در این کشور تاکنون در مقاطع مختلف صورت گرفته برای طلاب نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام اخباری ضمن اشاره به اینکه مسئولین حوزه نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب نقش چشمگیری دارند، بر این تاکید کرد که باید محتوا و سطوح مختلف این بیانیه در حوزه انقلابی خراسان به درستی تبیین و همچنین عمل شود.

همچنین اعضای کمیسیون در پایان این نشست بر این تاکید کردند که اگر می خواهید گام دوم انقلاب را تبیین و ترویج کنید، باید به میان مردم، در مساجد و همچنین مراکز تبلیغی بروید و اینطور نباشد که این ترویج منحصر به حوزه های علمیه باشد بلکه باید برنامه ای تدوین شود تا اساتید بتوانند به نحوی این بیانیه مهم را برای مردم و جامعه اسلامی تبیین و ارائه دهند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha