شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره تابستانه طلاب حافظ قرآن حوزه های علمیه به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه بروجرد گفت: اساتید حوزه باید با جدیت و همت جهادی در راستای تربیت طلابی مومن، انقلابی و کارآمد رسالت خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرّم آباد، حجت الاسلام سید علی حسینی، امروز در همایش فصلی مدیران مدارس علمیه لرستان، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نقش بی بدیلی در تعمیق و گسترش معارف دینی در جامعه دارند، گفت: اساتید حوزه باید با جدیت و همت جهادی در راستای تربیت طلابی مومن، انقلابی و کارآمد رسالت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید از همان ابتدای ورود به حوزه قدر جایگاه و رسالت طلبگی خود را بدانند، افزود: طلاب باید از همان ابتدای ورود به حوزه با نظم و برنامه ریزی و داشتن انگیزه در راستای کسب معارف اخلاقی و علمی کوشا باشند و در این راستا برنامه ریزی های مدون و منسجمی داشته باشند.  

امام جمعه بروجرد در ادامه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید در گزینش افراد برای ورود به حوزه دقت کافی را داشته باشند، خاطر نشان کرد: در گزینش افراد برای ورود به حوزه باید ویژگی های تهذیبی، انقلابی و انگیزه ورود مد نظر قرار گیرد و تلاش شود افراد مومن، ولایی و مستعد جذب حوزه های علمیه شوند تا شاهد شکوفایی و رونق تهذیبی علمی در حوزه های علمیه باشیم.  

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به اینکه طلاب باید از همه جهات برای دیگران الگو باشند، گفت: طلاب باید به تهذیب نفس، اخلاق نیکو و جدیت و برنامه ریزی در کسب معارف تهذیبی و علمی آراسته باشند و همواره این ویژگی ها را مورد توجه قرار دهند.  

در پایان این جلسه، مدیران 13 مدرسه علمیه لرستان به ارائه راهکارهای موثر و مطلوب برای پیشبرد اهداف تهذیبی آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه پرداختند.  
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha