جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه باید خروجی مدارس علمیه طلاب انقلابی، مهذب و عالم باشد، گفت: امروز سلاح جامعه اسلامی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان همین طلاب و روحانیون هستند، لذا این مهم وظیفه خطیر اساتید حوزوی را به ما گوشزد می کند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، ظهر امروز در دیدار با برخی از مدیران مدارس علمیه استان کردستان، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی وظیفه اساتید و مدیران و... مدارس علمیه دوچندان می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه مدارس علمیه در تربیت طلاب، نقش کلیدی در نظام و حکومت اسلامی دارند، گفت: اساتید حوزوی باید بتوانند در دوران تحصیل طلاب، آنها را با مبانی اصلی و ناب اسلام آشنا سازند و طلاب را در مسیر حق، تهذیب، علم و پژوهش قرار دهند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید خروجی مدارس علمیه طلاب انقلابی، مهذب و با علم باشد، گفت: امروز سلاح جامعه اسلامی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان همین طلاب و روحانیون هستند، لذا این مهم وظیفه خطیر اساتید حوزوی را به ما گوشزد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه با تاکید بر اینکه باید اساتید حوزوی در تربیت طلاب، انگیزه را به کلاس های حوزوی تزریق کنند، اظهار داشت: بیشترین کسانی که با طلاب ارتباط مستقیم دارند اساتید هستند، لذا همین مسئله وظیفه این اساتید را دو چندان می کند، بنابراین باید اساتید در بحث آموزش طلاب بسیار هوشمندانه عمل کنند و تفکرات ناب اسلامی را در مدارس علمیه و در بین طلاب جاری و ساری کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: همواره اساتید و بزرگان حوزه های علمیه برنقش و جایگاه طلاب در آینده جامعه اسلامی تاکید دارند، لذا همه ما به نوعی مسئول صیانت از جامعه اسلامی در این عصر هستیم و باید با تربیت مبلغین دینی مجرب و با علم در برابر شبهات و القائات مسموم و خطرناک معاندان دین خدا توانایی پاسخگویی را داشته باشیم.

وی در ادامه با اذعان به اینکه تاکنون در بحث فضای مجازی و سایبری نتوانسته ایم آنگونه که شایسته است، طلاب را آشنا سازیم، بیان داشت: امروز فضای مجازی ولو اینکه یک تهدید محسوب می شود، ولی با همین وسیله می توانیم پایه ها و اصول اسلامی را در کمترین زمان ممکن در سطح دنیا نشر دهیم، لذا نباید این امتیاز بزرگ را از دست بدهیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از مواردی که اساتید باید مورد توچه قرار دهند این است که در بحث آموزش نگاه تک بعدی نداشته باشند و همواره دو مقوله اصلی یعنی تهذیب و پژوهش را مدنظر داشته باشند و طلاب را در این مسیر قرار دهند و آنان را یاری کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلبه پژوهشگر بی شک آینده ای موفق خواهد داشت، بیان کرد: اگر طلاب بتوانند هم در مقوله پژوهش و هم تهذیب کارنامه موفقی از خود داشته باشند، بی شک در آینده به مبلغین و هادیان خوب و کارآمدی برای دین اسلام تبدیل می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha