چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: امروز دشمن، دین های بدلی را وارد می کند و به دنبال ترویج دین داری بدون روحیه انقلابی در حوزه های علمیه است؛ دین داری بدون روحیه انقلابی نقشه و توطئه دشمن علیه انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه محرم، هفته مساجد و سالروز بزرگداشت علامه مجلسی، در مسجد جامع اصفهان با بیان اینکه ماه محرم ماه حماسه است و عاشورا طلوعی بود بی غروب اظهار کرد: عاشورا در حقیقت آغازی بی پایان است  وآنچه در ۱۰ محرم رخداد همه تاریخ را دربر گرفت.

وی بیان کرد: همواره امام راحل تاکید داشتند به مفهوم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» توجه کنیم بدین معنا  که هر کجا و هرزمان هستیم کار حسینی بکنیم و برای بقای دین خدا و نابودی ظلم تا جان داریم مبارزه کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: عاشورا یک حادثه نبود که امروز فقط خاطره عاشورای ۶۱ هجری را زنده بداریم، بلکه عاشورای حسینی هرساله دین خدا را زنده می کند بنابراین مبلغین بدانند  ماه محرم  فقط پاسداشت خاطره عاشورای ۶۱ هجری نیست.

وی افزود: آنچه در محرم از ما انتظار می رود  این است که در محرم علاوه بر ذکر یاحسین و برپایی عزای برحسین، به تقویت جبهه حسینی و  آموزش دین حسینی بپردازیم.

حاجی صادقی با بیان اینکه امروزه باید توجه کنیم چه کسی در جبهه حسین(ع) است و چه کسی در جبهه یزیدیان حضور دارد و عمل می کند گفت: شاخصه های این دو جبهه در کربلا و عاشورا به خوبی از زبان امام حسین(ع) بیان شده است .

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) می فرماید جبهه مقابل من دنیاپرست و تجمل گرا و در جبهه من، آخرت طلبی است، جبهه امام حسین(ع) کسی هست که همه چیز خود را می دهد ولی دین نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در محرم باید توجه داشتیم به تبری از دشمنان عنوان کرد: تبلیغ دین؛ اولین رسالت ما روحانیون است و فلسفه تشکیل روحانیت در زمان غیبت همین بحث است.

*تبیین سه شأن روحانیت در زمان غیبت

وی در توضیح سه شأن و وظیفه روحانیت در زمان فعلی، بیان کرد: شأن مبینی و سخنگویی دین اولین رسالت روحانیت است، دومین رسالت روحانیت سنگر نشین و مدافع دین است، روحانیت از اهل بیت آموخته برای بقای دین تقیه معنا ندارد و با تمام وجود از دین دفاع کند.

 حاجی صادقی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می دانست خود و یارانش شهید می شوند و اهل بیتش به اسارت می روند، ولی برای زنده نگه داشتن دین خدا  کربلا رفت.

* فلسفه عاشورا ومحرم این است که دین خدا زنده بماند

وی ابراز داشت: حوزه های علمیه باید مرکز دفاع از دین خدا در برابر دشمنان خدا باشد، فلسفه عاشورا ومحرم این است که دین خدا زنده بماند، دین خدا آنقدر قیمت دارد که حسین و فرزندانش هم در راه خدا جان دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران توضیح داد: در تاریخ اسلام چهار روز مهم وحیاتی است، نخست روز بعثت که روز تولد دین بود، روز دوم، روز غدیر که کمال دین است، سوم، روز عاشورا که روز حفظ دین و روز  ظهور مهدویت، روز چهارم روز حاکمیت دین است.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی هم احیاگر اسلام است، بخدا انقلاب اسلام بعثت دیگری در امر دین اسلام است، انقلاب اسلامی باعث احیای بعثت، تجلی بخش غدیر و ولایت است، انقلاب اسلامی غدیر را زمینی کرد، تمسک واقعی به غدیر را امت اسلامی ایران در چهل سال اخیر پیاده کرده است.

*به جای علائم ظهور، شرایط ظهور را بیان کنید

حاجی صادقی افزود: حوزه های علمیه با افتخار سربلند کنند، چهل سال است که حاکمیت دین خدا در ایران مستقر شده، انقلاب اسلامی نسبت به آینده ماموریت زمینه سازی عالم برای ظهور را دارد.

وی خطاب به مبلغین خاطرنشان کرد: در منبرهای خود به جای بیان علائم ظهور، شرایط ظهور را بیان کنید  که تحقق تبری به معنای واقعی بریدن از هرحاکمیت غیر خدایی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: در ماه محرم  مبلغین باید از انقلاب اسلامی بگویند و  حسینی ها و یزیریان زمانه را تبیین کنند، زیارت عاشورا یک زیارت الهی است که تفسیر صحیح از آن لازم است، دراین زیارت با حسین بودن را به ما می آموزد.

*روحانیت، مجری دین در جامعه است

وی تاکید داشت: امروز در انقلاب اسلامی نیازمند انقلابیونی هستیم که چون حسینیان در برابر دشمنان و گرگ واستکبار بایستند، حسینیان در پای منبرهای ماه محرم و عاشورا باید تربیت شوند.

حاجی صادقی درادامه اشاره ای به شأن سوم روحانیت کرد  و با بیان این که طلبه و روحانی مجری دین است، گفت: امروز حوزه های علمیه باید طلبه انقلابی تربیت  و برای نظام کادرسازی کنند.

وی متذکر شد: علامه مجلسی دین خدا را احیا کرد، بنابراین  انجام این سه ماموریت برای روحانیت حائز اهمیت است

*تبیین سه الزام روحانیت در شرایط فعلی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در توضیح الزامات و بایدها و نبایدهای روحانیت در شرایط امروز، گفت: نخست اینکه روحانیت باید دین شناس باشد؛ حوزه های علمیه امروز به روحانیت فقه و اصول می آموزند یا دین شناسی!

وی ادامه داد: الزام دومی که روحانیت باید داشته باشد تا بداند چه باید بکند، بصیرت نسبت به خطرها و بصیرت نسبت به دشمنی ها است، امروز طلاب باید بداند که دشمن امروز چهره هارونی دارد یا معاویه ای و یزیدی، گزارش دهنده واقعی از سوی سپاه وبسیجیان به روحانیت و حوزه های علمیه را برخود فرض می دانیم، ولی حوزه های علمیه باید بهتریبن استفاده را در جهت بصیرت افزایی بکنند.

حاجی صادقی ابراز کرد: دشمن آمده تا ذائقه فرهنگی مردم را عوض کند؛ دشمن بعد از چهل سال به جمع بندی خطرناکی رسیده است؛ دشمن به این جمع بندی رسیده است که انقلاب اسلامی را جز نیروهای انقلابی استحاله شده نمی تواند نابود کند.

* دین داری بدون روحیه انقلابی نقشه و توطئه دشمن

وی بیان داشت: امروز دشمن، دین های بدلی را وارد می کند و  به دنبال ترویج دین داری بدون روحیه انقلابی در حوزه های علمیه است؛ دین داری بدون روحیه انقلابی نقشه و توطئه دشمن علیه انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: به لطف خدا از پنج ماه قبل که مسئولین پذیرفتند گفتمان آنها در برابر دشمن سازش و نرمش نباشد و به سمت گفتمان مقاومت رفته اند، برکات و نتایج خوبی حاصل شده است؛ امروز آمریکایی ها گرفتار این شده اند که در مقابل ایران هیچ قدرت عملی ندارند، بنابراین مسئولین دولتی بدانند که ثبات اقتصادی، ثبات سیاسی و امنیت در گفتمان مقاومت نهفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha