جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
منوی غذای حلال

حوزه/ درحالی که دانش آموزان مسلمان زیادی در مدارس شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا به تحصیل مشغول هستند، تا سال آینده گزینه حلال به منوی مدارس دولتی افزوده می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tapinto، مدارس دولتی شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا تا سال آینده میلادی 2019-2020، گزینه نهار حلال را برای منوی غذاخوری دانش آموزان اضافه می کنند.

هیات مدیره مدارس قرار است دو روز دیگر 27 آگوست، در رابطه با امضای قرارداد با یک شرکت توزیع کننده محصولات حلال در نیوجرسی، رای گیری داشته باشد.

رجینالد بلیدوس از اعضای هیات مدیره با بیان اینکه باید به نیازهای دانش آموزان مسلمان بهتر پرداخته شود گفت: نیوآرک جامعه اسلامی بسیار بزرگی دارد. ما در حال راه اندازی این برنامه در این مدت زمانی هستیم و شرایط مان را با آن تطبیق خواهیم داد.

بلیدوس گفت: گزینه های غذاهای گیاهی در سال های گذشته ارائه شدند که استقبال زیادی از آن ها در میان دانش آموزان دیده نشد. این نخستین سالی است که اعضای هیات درخواست ارائه غذای حلال داده اند.

وی افزود که این سیستم نیازمند آموزش های اضافی نیز خواهد بود.

یک مدرسه ابتدایی در وست وارد که دانش آموزان پیش دبستانی تا دوره هشتم در آنجا تحصیل می کنند قرار است برای جمعیت دانش آموزان مسلمان زیادی که دارد نخستین مدرسه ارائه دهنده غذای حلال در نیوآرک باشد.

یکی از نمایندگان دانش آموزان که در جلسه هیات نمایندگان شرکت کرده اعلام کرد، که معتقد است، مدارس نسبت به دانش آموزان با محدودیت های غذایی بی توجه هستند.

وی به نبود منوهای غذایی حلال، ویگن و گیاه خواری افزود: وقتی که فرصت بسته بندی غذا نداشته باشیم مجبوریم تمام روز را در مدرسه بدون خوردن بگذرانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha