جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رسول عبداللهی

حوزه/ گرچه مصداق اتم کوثر وجود مبارک فاطمه زهرا(س) می باشد اما کوثر اختصاص به پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) نیست و کسی که بتواند سنت خیری را همانند قرض الحسنه بنا نهد، مصداق کوثر است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین رسول عبداللهی  پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه شعبه و صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ایران در قم، عنوان کرد: در قرض الحسنه، طرف معامله خود خداوند است، وقتی کسی بخواهد محصولی را بخرد آن را به مناقصه می‌گذارد تا به ارزان ترین قیمت آن را خریداری کند ولی معامله با خداوند برعکس است و به نوعی می شود گفت یک مزایده است و خداوند ده برابر  به آن معامله خیر اعطا می‌کند.

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان ساخت: گرچه مصداق اتم کوثر وجود مبارک فاطمه زهرا(س) می باشد اما کوثر اختصاص به پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) نیست و کسی که بتواند سنت خیری را همانند قرض الحسنه بنا نهد، مصداق کوثر است؛ اعطای قرض الحسنه، احیای سنت حسنه دین اسلام است و کسانی که در این امر قدم بگذارند، اجر بسیاری دارند و همچنین برکات فراوانی برای کشور نیز دارد؛ باید همگان تلاش کنیم فرهنگ قرض الحسنه در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به افتتاح اولین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر در قم ادامه داد: سنت امانتداری نیز امر بسیار مبارکی است و باید ارج نهاده شود و افتتاح صندوق امانت در استان قم، اقدام بسیار پسندیده و مهمی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در پایان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که هرکس قرض الحسنه بدهد، حداقل ده برابر آن خیر به آن شخص اعطا می‌شود و کسی که قرض الحسنه بدهد، خیر دنیا و آخرت را کسب کرده است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha