جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ صحیفه سجادیه باید به صورت مختصر و کوتاه در مساجد بیان شود. اهل سنت کتاب های صحاح را به عنوان منبع و مرجع مورد مطالعه قرار می دهند در حالی که حتی در حوزه های علمیه ما کافی خوانی نیز رسم درست و متعارفی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  آیت الله محمد سعیدی امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، گفت: ائمه اطهار(ع) کارهایی انجام داده اند  که در دوران امام دیگر امکان انجام شدن نبود، امام صادق(ع) موسس مذهب تشیع نبوده و در زمان پیامبر اکرم(ص) تاسیس شد ولی منعی وجود ندارد که مذهب جعفری نامیده شود.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران 40 سال است که به برکت خون شهدا ایستاده است، اما برخی رفتارها به ویژه در عرصه عفاف و حجاب سبب ناامیدی جوانان می شود. افرادی که رفتارهای نادرستی در این زمینه انجام می دهند، ابزار دشمن به شمار می آیند.

آیت الله سعیدی رهبر معظم انقلاب را نعمت الهی دانست: مقام معظم رهبری نعمت خدا برای ما به شمار می آید و باید قدردان این نعمت باشیم؛ غدیر که با عظمت برگزار شد پس از چند روز از رحلت پیامبر اکرم(ص) به فراموشی سپرده شد در حالی که این دستور خداوند بود اما ملت ایران قدردان رهبری خود هستند.

وی در ادامه مسئولان را به الگوگیری از رهبری فراخواند و تأکید کرد: رفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن در مقایسه با دیدار ایشان با سخنگوی انصارالله می تواند درس های بزرگی برای ما به همراه داشته باشد. نخست وزیر ژاپن دارای پیامی از رئیس جمهور آمریکا بود که ایشان با ادب و قاطعیت اعلام کردند حرفی با رئیس جمهور آمریکا ندارند اما نامه رهبر انصارالله را در همان مجلس باز کرده و مطالعه کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) خاطر نشان ساخت: صحیفه سجادیه کلامی از عبد صالح و برگزیده خداوند است که ضمن آن معارف الهی به بندگان منتقل می شود؛ در هر مجموعه ای که به نام شخص ثبت می شود بیوگرافی توسط آن شخص ارائه می شود تا خوانندگان با معرفت به آن کتاب مراجعه کنند.

آیت الله سعیدی خطبه امام سجاد(ع) در مسجد اموی را یک بیوگرافی بسیار خوبی از این امام سجاد برشمرد و اظهار داشت: امام سجاد(ع) در برابر کسی خطبه خواند که اوج ظلم و ستم را علیه اهل بیت(ع) روا داشت.  برخی افراد در تاریخ وجود داشتند که اهل دعا بودند اما در رزم و جهاد ناکارآمد نشان دادند . خطبه امام سجاد(ع) نشان دهنده بزرگی آن حضرت است.

وی در پایان گفت: صحیفه سجادیه باید به صورت مختصر و کوتاه در مساجد بیان شود. اهل سنت کتاب های صحاح را به عنوان منبع و مرجع مورد مطالعه قرار می دهند در حالی که حتی در حوزه های علمیه ما کافی خوانی نیز رسم درست و متعارفی نشده است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha