جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیشوایان دینی نیوهپشایر: عبادتگاه هایمان را امن نگه می داریم

حوزه/ جمعی از پیشوایان دینی شهر نیوهمپشایر در بریتانیا روز گذشته در جلسه ای با ماموران پلیس و شخصیت های سیاسی – مذهبی، پیرامون ایجاد امنیت در مساجد به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از citynews1130، پیشوایان دینی نیوهمپشایر در بریتانیا روز گذشته اعلام کردند، در حال همکاری با مجریان قانونی برای امن نگه داشتن اماکن دینی و عبادت گاه ها هستند، اما اگر بخواهند تعادل کافی میان باز بودن و امنیت را برقرار کنند، به منابع بیشتری نیازمند می باشند.

در نشستی که با حضور سناتور آمریکایی مگی حسن و رهبران دینی ادیان مختلف اسلام، مسیحیت و یهودیت و همچنین جمعی از نیروهای پلیس برگزار شد، اهمیت برقراری امنیت در اماکن دینی به بحث و بررسی گذاشته شد.

درحالی که اخیر حملات مرگباری علیه خانه های عبادی به ویژه مساجد در غرب به وقوع می پیوندند، شرکت کنندگان در این نشست استخدام نگهبان امنیتی و همچنین استفاده از قفل های ویژه بر درها را مورد بحث گذاشتند.

رهبران مذهبی در سرتاسر ایالات متحده با مشکل پاسخ گویی به خشونت مسلحانه که اخیرا در مراکز دینی ترویج یافته روبرو هستند. پس از تیراندازی در کلیساهای تگزاس و کارولینای جنوبی، حمله به یک کنیسه در پیتسبورگ و حمله تروریستی خونین به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که 51 کشته بر جای گذاشت، نگرانی بانیان مراکز دینی چند باربر شده است.

شیراز رشید از جامعه اسلامی نیوهمپشایر ، حال و هوای مسجد خودشان را نامطمئن توصیف کرده و احساس مردم را زمانی که تنها ساعاتی از حمله به مساجد نیوزیلند می گذشت بیان کرد. وی گفت: ما نمازگزارانی متعلق به کشورهای مختلف جهان داریم  و شاید برخی از آن ها برای نخستین بار در زندگی شان از آمدن به مسجد می ترسیدند. مکانی که برای آن ها یک اجتماع محسوب می شد و باید حس امنیت در آن ها ایجاد می کرد.

کشیش جیسون ولز ، مدیر شورای کلیساها در نیوهمپشایر  گفت که 350 نمازگزار در جماعت او سعی دارند 9 پست امنیتی را پوشش دهند اما منابع کافی در دست نیست.

وی از دیگر مسیحیان نیز خواست که علیه یهودی ستیزی و اسلام هراسی در کنار هموطنان مسلمان و یهودی بایستند.

وی گفت: اگر می گویم نفرت در اینجا جایگاهی ندارد، نباید ساکت بمانیم وقتی نفرت نه تنها پایش را به خانه های ما بلکه به خانه های عبادی ما باز کرده است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha