جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده پارلمانی بریتانیا: وظیفه داریم امنیت مساجد را تامین کنیم

 حوزه/ به دلیل تبلیغات ناکافی بسیاری از مساجد بریتانیا از بودجه ای که دولت اخیرا برای کمک به مراکز دینی، مساجد و کلیساها برای حفظ امنیت ارائه داده بی خبر هستند و برای آن درخواست نداده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، وزارت کشور بریتانیا اعلام کرده بود که در ارتقاء امنیت مراکز دینی تا 80% به مساجد و کلیساها کمک رسانی خواهد کرد. در این میان با وجود تبلیغات ناکافی از این طرح بسیاری از مساجد انگلستان از این بودجه در نظر گرفته شده آگاهی ندارند.

استفان دوتی نماینده پارلمانی حزب کارگر در کاردیف جنوبی و پنارت گفت: برخی مساجد در شهر از این بودجه آگاهی ندارند.

این نماینده پارلمان ضمن بیان این مسئله خواست که مهلت مساجد و کلیساها برای تأمین بودجه برای بهبود امنیت  تمدید شود.

وی گفت: من با نمایندگانی از مساجد صحبت کرده ام و همه از این طرح استقبال کرده اند اما زمان در نظر گرفته شده بسیار کم است و روز شنبه طرح بسته می شود.

وی افزود: ما باید امنیت مراکز دینی را تامین کنیم، به ویژه با وجود حوادث هولناکی که در سطح بین المللی شاهد آن هستیم.

دوتی گفت: متاسفانه شاهد افزایش جرایم نفرت محور در سرتاسر بریتانیا به طور کلی هستیم و من خودم قطعا به صورت محلی شاهد آنها بوده ام.

طبق آمارهای به دست آمده از وزارت کشور بریتانیا، در سال های 2016-2017 و 2017-2018، جرایم نفرت محور با انگیزه مذهبی تا 40% در سرتاسر انگلستان و ولز افزایش یافته اند و بیش از نیمی از آن ها مسلمانان را هدف قرار داده بودند.

احمد علی امام جماعت مرکز اسلامی الخالص در کاردیف گفت: ما هرگز در گذشته با این رفتارها مواجه نبوده ایم. اعضای جامعه ما مورد آزار و اذیت کلامی قرار می گیرند و با شعارنویسی ها بر روی دیوارها مواجه هستند.

وی گفت: ما از بودجه دولتی باخبر نبوده ایم و نماینده پارلمان محلی به ما در این رابطه اطلاع رسانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha