جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله شیخ محمد سند، استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه نجف از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ خبرگزاری حوزه می تواند و شایسته است که حلقه وصلی بین رسانه های ایران و سایر کشورهای اسلامی باشد؛ ارتباطات با مراکز اسلامی دنیا اثرات و برکات زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  آیت الله محمد السند از اساتید حوزه علمیه نجف امروز در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه با بیان این که باید ارتباط رسانه حوزه با سایر رسانه های دنیا بیشتر شود،‌ گفت: خبرگزاری حوزه می تواند و شایسته است که حلقه وصلی بین رسانه های ایران و سایر کشورهای اسلامی باشد؛ ارتباطات با مراکز اسلامی دنیا اثرات و برکات زیادی دارد.

وی افزود: این ارتباط و تعامل با نهادهای علمی دنیا خیلی لازم است، چرا که همه  مهره  دست آمریکا و استعمار نیستند و در بین آنها  کسانی پیدا می شود که آزاده باشند و شما می توانید آنها را تغذیه فکری و رسانه ای کنید، لذا کانون ارتباطات باید برقرار بشود.

استاد حوزه نجف در توصیه ای خطاب به مسئولین مجموعه رسانه ای حوزه تاکید کرد: باید ارتباطات بین قم و نجف به عنوان دو بال مهم شیعه بیشتر از قبل شود؛ چرا که تاثیرات زیادی در دنیای اسلام و شیعه دارد.

آیت الله محمد السند خاطر نشان ساخت: ارتباطات و تعاملات بین حوزه قم و نجف باید خیلی بیشتر از این باشد؛ تمدن شیعه اثرساز است؛ متاسفانه امروزه تلاش های زیادی صورت می گیرد که بین ایران و عراق فاصله بیفتد و نباید گذاشت این مسئله اتفاق بیفتد

وی با اشاره به مولفه های قدرت نرم در مکتب شیعه گفت: همایش اربعین چقدر اثرات زیادی دارد و پژوهشگران زیادی تلاش می کنند که بفهمند نقاط قوت شیعه در چیست؛  لذا باید این مولفه های قدرت را قدر دانست و تقویت کرد.

استاد حوزه نجف خاطر نشان ساخت: چقدر خوب است زائرسراهای زیادی در قم و نجف برای طلاب ایرانی و عراقی درست شود و این کار کمک زیادی به ارتباط بین حوزه های قم و عراق می کند.

وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد تمدن نوین اسلامی در دنیا گفت: حدیث داریم که "کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته" این حدیث شریف می فرماید که همه ما مسئولیت داریم در ایجاد تمدن اسلامی و شیعی و نه مثلا سیاسیون یا افراد خاص، بلکه همگان موظفند تلاش کنند برای ایجاد تمدن نوین اسلامی.

خاطرنشان می شود: خبرگزاری حوزه با  این استاد حوزه علمیه نجف گفت و گوی تفصیلی انجام داده است  که به زودی منتشر می شود.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha