پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد جارکند در قزاقستان، توجه گردشگران را به خود جلب کرده است

حوزه/ مسجد باستانی جارکند در قزاقستان که برای ساخت آن از میخ استفاده نشده است، توجه زیادی را از سوی گردشگران خارجی و داخلی به خود جلب کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kazakh، در حالی که بیش از 600 مرکز میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی در نقشه آثار باستانی و مقدس کشور قزاقستان به ثبت رسیده اند و تنها 58 منطقه در منطقه آلماتی وجود دارند و گردشگران زیادی از این اماکن بازدید می کنند، مسجد جارکند در قزاقستان یکی از پربازدید ترین امکان برای گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی به حساب می آید.

 سال گذشته بیش از 3700 نفر از این مسجد بازدید کردند و این بنای باشکوه ساخته شده در قرن 19 میلادی سبب جلب توجه هر دو گروه گردشگران محلی و خارجی شده است.

 مردم بیشتر از لهستان و کشورهای دیگر به اینجا می آیند. گردشگران می گویند که آن ها در مورد اماکن مقدس از طریق دوستان و نزدیکانشان که قبلاً در اینجا بوده اند شنیده اند.

گفتنی است بنای این مسجد از زمان تأسیس اتحاد جماهیر شوروی برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. قبلاً انبار ، انبار غذا و پادگان برای مرزبانان بوده و 70 سال پیش مطالعه ای در رابطه با این مسجد انجام شده است. در نتیجه، ساختمان تاریخی تحت حمایت ایالتی قرار گرفته و به شکل یک مسجد باستانی از آن حفاظت شده است.

شوکرات کوربانوف، معاون فرماندار ناحیه پانفیلوف منطقه آلماتی در باره بنای مسجد تاریخی جارکند گفت: این ساختمان منحصر به فرد است زیرا از یک میخ برای ساخت آن استفاده نشده است.

وی گفت: ما طی شش ماه گذشته 77 میلیون تنگه (واحد پول قزاقستان) از گردشگری اینجا به دست آورده ایم. اکثر گردشگران برای دیدن مسجد آمده اند. آنها همچنین از درخت مقدس دیدن می کنند.  

سال گذشته بیش از دو میلیون گردشگر از آثار باستانی و دینی در منطقه آلماتی بازدید کردند. امسال پیش بینی می شود 2.2 میلیون نفر از اماکن گردشگری این منطقه بازدید کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha