پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی

حوزه / حجت الاسلام بهرامی با اشاره به لزوم  وجود خلوص نیت و خدا محوری در همه اعمال به خصوص تبلیغ یک طلبه گفت: گاهی کسی را که خیلی برای او ارزش قائل نیستیم، خداوند برای او بسیار ارزش قائل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا بهرامی، در جمع مبلغان حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به اهمیت تبلیغ معارف دین در جامعه اظهار داشت: طلاب مبلغ  باید به تمام رفتار و گفتار خود رنگ و بویی دینی بدهند چراکه آنها مورد توجه جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه اطرافیان مبلغان نیز به رنگ و سبک و رفتار شما توجه ویژه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: اگر مبلغان خود الگوی خوبی نباشند به طور قطع نمی توانند در امر تبلیغ نیز موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با استناد به حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) که می فرمایند «کسی که میخواهد خود را به عنوان مبلغ برای مردم عَلَم کند باید ابتدا مربی خود باشد»، ادامه داد: در ترویج معارف اخلاقی نیز ابتدا باید خود عمل کننده باشیم و اخلاق حسنه داشته باشیم تا از طریق رفتار دیگران را به معارف دینی جذب کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه گفت: اگر مبلغان دارای اخلاق نیکو نباشند، همین امر می‌تواند موجب دلزدگی دیگران و اطرافیان شود و آنان را از دین دور سازد بنابراین ابتدا باید مبلغان خود آراسته به اخلاق نیکو و فضیلت های اخلاقی باشند تا بتوانند جامعه و یا اطرافیان را تحت تاثیر رفتار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با تاکید بر اینکه مبلغ باید خود به اخلاق آراسته و مسلح باشد، افزود: اگر خطایی و حتی کوچکترین اشتباه اخلاقی از مبلغ دینی سر بزند، دیگران این تلقی را دارند که او خود این کاره است و چگونه میتواند مبلغ دینی باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین برای تبلیغ دین خدا جان داد و در این راه شهید شد، اظهار داشت: نتیجه تبلیغ رسالت الهی و دینی امام حسین را ببینید که چگونه با گذشت بیش از هزار سال از واقعه عاشورا هنوز آثار تبلیغی آن باقی است.

وی با اشاره به لزوم  وجود خلوص نیت و خدا محوری در همه اعمال به خصوص تبلیغ یک طلبه یادآور شد: گاهی کسی را که خیلی برای او ارزش قائل نیستیم، خداوند برای او بسیار ارزش قائل است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ادامه داد: در حدیثی می فرمایند« کار خوب از همه  افراد خوب است و از تو خوب تر است چرا که تو از ما هستی و کار بد از همه بد است و از تو بدتر است چرا که تو به ما منصوب هستی» و این روایت باید مدنظر و مورد توجه طلاب مبلغ قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha