شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
غلامرضا زاهدی

حوزه/ حجت الاسلام زاهدی گفت: حضور روحانیت در هیئت‌های مذهبی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام غلامرضا زاهدی، در همایش طلایه داران تبلیغ سمنان، به میزبانی سالن جلسات شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، با اشاره به الزامات مبلغین در ماه محرم، با بیان اینکه برنامه های ماه محرم، با تلاوت قرآن و محتواهای قرآنی آغاز شود، اظهار داشت: باید گروه های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت های مذهبی و مساجد فعال شود که متاسفانه از این امر تاکنون غفلت شده بود و با فعالسازی گروه های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت های مذهبی و مساجد، شاهد کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان تصریح کرد: باید برگزاری نمازهای جماعت در هیئت های مذهبی نیز مورد توجه باشد و روحانیون نیز با حضورشان در هیئت های مذهبی نخست بر امر اقامه نماز که یکی از اهداف مهم قیام امام حسین(ع) بوده است تاکید داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید برپایی ایستگاه ها و موکب های صلواتی با اخذ مجوز همراه باشد، گفت: این اخذ مجوز تنها با هدف ساماندهی های موکب ها و ایستگاه های صلواتی در حوزه های ترافیکی و ... است تا این برپایی ها منجر به ایجاد معضلات نشود.

حجت الاسلام زاهدی، با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سر لوحه منابر روحانیون و مبلغان ایام محرم باشد، خاطرنشان کرد: روحانیون و مبلغان ایام محرم سرفصل های مرتبط با جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب را در منابر این ایام طرح و بیان کنند؛ طرح و بیان مسائل روز و توجه به جوانان از جمله موارد مهمی است که باید در این ایام به آن اشاره داشت.

وی با تاکید بر تبیین جایگاه ولایت و ولایتمداری در منابر ایام محرم گفت: یکی از دیگر رسالت های روحانیون و مبلغان ایام محرم تبیین جایگاه ولایت و ولایتمداری و نقش ولایت فقیه در مهار بحران های انقلاب است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با بیان اینکه باید شورای فرهنگی در مساجد تشکیل شود، افزود: هدف از تشکیل این شورا همپوشانی و غنی سازی برنامه های فرهنگی و جلوگیری از موازی کاری ها در مساجد است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از هیئت های مذهبی فاقد روحانی دائم است، گفت: باید حضور و عبور و مرور روحانیت در هیئت های مذهبی افزایش یابد و حضور روحانیت در هیئت‌های مذهبی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • sin mim ta IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان: حضور روحانیت در هیئت‌های مذهبی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند عجب سخن نابی اصلا از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد گفت چه شیرین است