سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
محرم در بندرعباس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: سکولار یعنی جدا کردن دین و سیاست از هم؛ سیاسی بازی و جناح گرایی در هیئت ها قابل قبول نیست، اما هیئتی که در آن حرفی از امام(ره)، شهدا و انقلاب نباشد، سکولار است؛ مراقب باشید کسانی که قصد القای تفکرات سکولار را دارند در قالب کمک به هیئت ها وارد نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی عبادی زاده، عصر امروز در گردهمایی هیئت های مذهبی، مداحان و شعرای آئینی اظهار داشت: گردهمایی خادمان حسینی رنگ و عطر حسینی دارد و به دلیل وجود نام حسین، این مجلس مقدس است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: خدمت به ساحت مقدس امام حسین(ع) ارزش بالایی دارد؛ خداوند سفره پربرکتی را برای ما که دستمان کوتاه است پهن کرده، قدر و منزلت خود را بدانید.

وی با اشاره به فضائل  اهل بیت علیهم السلام بیان کرد: علامه طباطبایی (ره) هر وقت روزه بود، افطار خود را با بوسه بر ضریح حرم معصومه(س) باز می‌کرد، یعنی اگر نمی توانست به زیارت برود افطارش را باز نمی کرد تا بر ضریح حضرت بوسه بزند.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به خطر گرایش هیئات مذهبی به سمت سکولار، افزود: سکولار یعنی جدا کردن دین و سیاست از هم؛ سیاسی بازی و جناح گرایی در هیئت ها قابل قبول نیست، اما هیئتی که در آن حرفی از امام(ره)، شهدا و انقلاب نباشد، سکولار است؛ مراقب باشید کسانی که قصد القای تفکرات سکولار را دارند در قالب کمک به هیئت ها وارد  نشوند.

وی در ادامه با بیان این که از شما می خواهم فکر جذب جمعیت با دست بردن به هر وسیله ای را نداشته باشید. هیئت ها پر می‌شوند حتی اگر جمعیت کم باشد ملائکه حضور دارند، ابراز داشت: از شما می خواهم  از اشعار خوب و محکم و حماسی استفاده کنید نه ذلت آور و یا گفتن هر چیزی برای گریه آوردن مردم؛ به هر قمیتی لازم نیست مردم گریه کنند، حرمت عاشورا را حفظ کنیم و به هر وسیله ای متمسک نشویم.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: هیئت ها باید دو بال شور و شعور حسینی داشته باشند. هیئتی که تبیین شعور حسینی نداشته باشد، یک پایش می لنگد، حتما یک روحانی برای تبیین شعور حسینی داشته باشید.شور نیز مهم است، کسانی که شور حسینی ندارند در بزنگاه‌ها از قافله عقب می‌مانند. بنابراین حضور روحانیون در عزای امام حسین(ع) یک واجب عزاداری است.

وی خطاب به مسئولان هیئت ها گفت: نگذارید روضه امام حسین(ع) ارتباطش با نماز قطع شود. این مختص روز عاشورا نیست و در همه ایام باید توجه به نماز شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بر شمردن برخی از مشکلات در هیئت ها، اظهار داشت:  در هیئات مذهبی مراقب حرام و حلال ها باشید، مراقب اختلاط محرم و نامحرم باشید، نشود خدای ناکرده مجلس امام حسین(ع) جای چشم های هرزه باشد، این مجالس برای پاک شدن از گناه است و نباید این مجالس خدای ناکرده مجالس گناه شوند.

نمایند ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: مراقب زمان باشید، مثلا اگر می خواهید تا نیمه شب ادامه بدهید، بلندگوها را خاموش کنید. به همسایه‌ها توجه داشته باشید و حقوق آنها را رعایت کنید. مردم را خسته نکنید، مردم ظرفیت مشخصی دارند، سعی کنید حلاوت و شیرینی روضه در دهان مردم بماند، سعی کنید مردم دلسرد و زده نشوند، باید تا می توانید جاذبه ایجاد کنید.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha