چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ خطیب جمعه قم با اشاره به بی تعهدی های آمریکا بیان کرد: مسئولان با تجربه تلخ مذاکرات به کاهش تعهدات ادامه دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس با تجلیل از مردم متدین قم در زمینه بزرگداشت اعیاد اسلامی و به خصوص عید غدیر، گفت: حضور گسترده مردم در عید غدیر بسیار عالی و تحسین برانگیز بود؛ اگر در محرم این چنین پرشور هستیم باید نسبت به محرم که ماه منطق و استدلال و حماسه و عاطفه نیز حساس باشیم.

وی افزود: مداحان ما باید با صوت خوش و آهنگین خود با مطالب خوب و وزینی که به کار می برند نقشی مهم خواهند داشت؛ عزاداری ودسته های سینه زنی باید وجود داشته باشد ولی نسل جوان ما باید بهترین سخنان را از سخنرانان بشوند تا به معرفت آنها افزوده شود.

خطیب جمعه قم بیان کرد: امروز روز هشتم شهریور و سالگرد شهادت شهید شهید رجایی و باهنر و ایام شهادت شهید قدوسی و شهید رئیسعلی دلواری شهیدان عزیز و بزرگوار است؛ این شهیدان الگوهای خوبی برای نظام اسلامی و کارگزاران ما هستند.

حوزه شورای عالی حوزه های علمیه  با اشاره به روز مبارزه با تروریسم یادآورشد: طالبان و داعش و منافقینی که در این کشور 12هزار نفر را کشتند با حمایت مدعیان تروریسم ساخته و پراخته شدند؛ مردم ایران و مردم آزادی خواه دنیا چهره این گروه را خوب شناخته اند.

وی با گرامیداشت یاد امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان بیان کرد: امیدواریم خداوند ایشان را دوباره به آغوش امت اسلامی بازگرداند.

خطیب جمعه قم با اشاره به هفته دولت گفت: مقام معظم رهبری به دولت فعلی فرمود، دو سال زمان کمی برای کار کردن نیست؛ باید به مردم گزارش دهند که کارهای انجام شده آنها چیست؟ ایشان فرمودند که دو مساله بسیار مهم را مد نظر قراردهند؛ مسئولان باید در این دو سال مشکلات را نسبت به اولویت بندی ها حل کنند و سپس از حاشیه سازی پرهیز کنند زیرا این حاشیه ها دشمنان را شاد خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: باید کاری کنیم که تولید رونق پیدا کند؛ باید به تولید کنندگان باید امتیاز بدهیم؛ امروز تولید کنندگان سربازان جبهه جنگ اقتصادی و افسران جبهه اقتصادی ما هستند؛ چنانچه رزمندگان ما را در دوران دفاع مقدس تکریم می کنیم امروز نیز تولید کنندگان مان در عرصه جنگ اقتصادی باید تجلیل کنیم.

وی گفت: امسال در ایام حج با هر زائر ایرانی که برخورد می کردیم می گفتند که از اقتدار ایران اسلامی و رهبر عزیز شما به خود می بالیم؛ یعنی مردم دنیا احساس غرور می کنند به خاطر وجود چنین رهبر و ارتش و سپاه و مدافعانی. در عرصه اقتصادی باید شرکت های دانش ... باید کمک کنیم تا از این پیچ تاریخی سربلند بیرون بیایم.

خطیب جمعه قم بیان کرد: کار دیگری که باید رخ دهد مساله فرهنگ است که یک مساله کلیدی و اساسی است؛ اگر بگوییم که دشمنان در مواجهه با ارزش ها قتل عام را در فضای مجازی راه انداخته است سخنی به گزاف نگفته ایم؛ باید مواظب ارزش ها و فرهنگ باشیم و همه جبهه گیری های ما باید اسلامی باشد.

وی گفت: یکی از دغدغه های مردم مومن ما مساله عفاف و حجاب است که انتظار داریم نسبت به این ارزش دینی واسلامی دقت و ملاحظه کنند و کاری نکنند که دشمنان بگویند که پس از چهل سال با ارزش های خود مواجهه می کنند که این مساله از مطالبات جدی مردم متدین ما است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهارکرد: باید سه قوه کشور در کنار هم قرار گیرند تا در نتیجه خروجی آن مبارزه با مفسدان به خصوص مفسدان دانه درشت بشود؛ اگر مجموعه ای مبارزه کند و مجموعه دیگر اعتراض کند قطعا به موفقیت نمی رسیم. کارگزاران باید به مر قانون بپردازند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مساله مذاکرات با آمریکا نیز گفت: البته مسئولان ما تجربه تلخ مذاکره به آمریکا را به یاد دارند؛ همه می دانیم که دشمنان به دنبال مکر و حیله هستند و در باطن به دنبال ضرر هستند؛ باید این گام کاهش تعهدات برجامی را ادامه دهیم تا نشان دهیم که نسبت به این بی تعهدی بی عمل نیستیم.

وی افزود:ما کسانی نیستیم که از مذاکره با انسان های اهل منطق و تعهد فرار کنیم ولی اگر طرف مقابل بی تعهدی کرد ملت رشید ما اجازه نیم دهند که در مقابل انسان های بی تعهد و بی منطق بنشینیم و مذاکره کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه گفت: مساله کشمیر زخمی بر جامعه اسلامی است رابطه ما با دلت هند خوب است ولی محدودیت ها و بازداشت هایی که علیه ملت کشمیر به عمل می آورند آزار دهنده است؛ از این تریبون از مسئولان هند می خواهیم که شرایط را برای زندگی مسالمت آمیز مردم کشمیر ایجادکنند تا راحت زندگی می کنند.

وی با اشاره به پایان فصل تابستان و آغاز مدارس در آینده نزدیک بیان کرد: سال تحصیلی نزدیک است و دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعتی داریم در جشن عاطفه ها شرکت کنیم تا فرزندانی که بضاعت مالی ندارند فرزندان دیگر را مثل فرزندان خود بدانید.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان خطبه دوم خطاب به حجاج بیت الله الحرام گفت: حاجیان که به سلامت بر میگردنند و امسال نیز حج خوبی را سپری کردند باید ولیمه دادن ها ملاحظه کنند و کمی ساده تربرگزار کنند تا اضافه از مبالغ را به نیازمندان کمک کنید و آنها را در زندگی خود شریک کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha