جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم امسال یک هزار و ۵۰۰ روحانی به‌منظور هدایت و مدیریت مراسم عزاداری حسینی به حسینیه‌ها و مساجد سراسر استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ نفر از روحانیون بومی و غیربومی استان به‌منظور بزرگداشت و برپایی عزای حسینی، به شهرها و روستاهای سراسر استان خراسان شمالی اعزام می‌ شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از روحانیون در نظر گرفته‌شده به‌منظور برپایی مراسم ماه محرم امسال از روحانیون بومی استان هستند، تصریح کرد:۳۰۰ نفر از این روحانیون غیربومی و اعزامی از سایر حوزه‌های علمیه کشور ازجمله قم و مشهد هستند.

 دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی گفت: در مجموع ۵۰۰ نفر روحانی از طریق طرح هجرت و مستقر به مناطق در نظر گرفته‌شده استان خراسان شمالی اعزام می‌شوند که روحانیون غیربومی نیز زیرمجموعه این جمعیت هستند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: از مجموع یک هزار روحانی مابقی، ۶۰۰ نفر از جمعیت ائمه جماعت مساجد و ائمه جمعه استان و ۴۰۰ روحانی از حوزه علمیه استان خراسان شمالی هستند.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی بیش از یک هزار و ۱۶۰ هیئت مذهبی وجود دارد گفت: در ماه محرم امسال مراسم عزاداری سالار شهیدان در بیش از یک هزار و ۲۰۰ باب مسجد، حسینیه، آستان مقدس امامزادگان و سایر بقاع متبرکه مذهبی شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین، رازوجرگلان، مانه و سملقان، جاجرم و گرمه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه تعداد روحانیان اعزامی به استان‌های کشور بر اساس اعلام نیاز هیئت‌های مذهبی به حوزه‌های علمیه تعیین می‌شود، اظهار کرد: روحانیون اعزامی به استان خراسان شمالی از سوی حوزه‌های علمیه قم و مشهد مقدس به این استان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه علاوه بر مکان‌های مذهبی و بقاع متبرکه، برخی از مدارس و دانشگاه‌های استان به برپایی مراسم عزاداری شب‌های ماه محرم می‌پردازند، تصریح کرد: برخی از مدارس و دانشگاه‌های استان نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع ازجمله سخنرانی در خصوص سبک زندگی حسینی، برپایی نمایشگاه‌های عاشورایی و برگزاری کرسی‌های گفتمان در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر مسائل سیاسی و مذهبی روز کشور، در ماه محرم آرمان‌های عاشورایی را زنده نگه می‌دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال مراسم طلایه‌داران تبلیغ برای روحانیون اعزامی به هیئت‌های مذهبی برگزار نمی‌شود، بیان کرد: برخلاف روند سال‌های گذشته، امسال دوره آموزشی ویژه‌ای به‌جای مراسم طلایه‌داران تبلیغ برای روحانیون اعزامی به هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در دوره آموزشی ویژه روحانیون اعزامی استان خراسان شمالی نکات مهم در خصوص تبلیغ و تحقق شعار سال و همچنین ارائه سازوکار و دستورالعمل اجرایی و موضوعات تبلیغی به مبلغان با رویکرد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha