پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصطفی اسفندیاری

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: متاسفانه گاهی دیده شده که برخی از مجالس عزاداری با هزینه های زیاد مدیریت می شوند که این شیوه مدیریت هیچ رنگ و بوی دینی و اسلامی ندارد، لذا هیئات به جای هزینه های اضافه سعی کنند خانواده های نیازمند و مستمند را یاری کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری امروز در نشستی با جمعی از مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام که در مدرسه علیمه قروه برگزار شد، اظهار داشت: در این ایام هر کسی که در جامعه اسلامی زندگی می کند در قبال اقامه عزای حسینی وظیفه و مسئولیتی بر عهده دارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه ادامه داد: وظیفه شما مداحان و ذاکرین دین بسیار مهم، تاثیرگذار و استراتژیک است، زیرا بخش مهمی از برنامه های این شبهای مقدس، توسط شما اداره و مدیریت می شود و همین باعث سختی و اهمیت کارتان می گردد.

حجت الاسلام اسفندیاری در ادامه به ویژگی های مداحان اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و عنوان داشت: مداحان، ذاکرین، خطبا و... باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشند، زیرا اینان به نوعی هادیان و منادیان دین در جامعه اسلامی هستند.

وی به این ویژگی ها اشاره کرد و بیان داشت: اولین ویژگی هر مداح، ذاکر و... شناخت کامل و درست تاریخ اسلام است، زیرا در صورت عدم شناخت کافی در این حوزه، باید منتظر ورود برخی تحریفات تاریخی در دین باشیم که این خود نوعی سم در کالبد اسلام است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه در ادامه با اشاره به اینکه مداحان باید در لا به لای برنامه های خود معارف اسلامی را به حضار و مخاطبین تزریق کنند، گفت: هدف از حضور در مجالس عزاداری و هیئات مذهبی تنها ایجاد شور نیست، بلکه باید در این مکان های مقدس علم و شعور دینی ما چند برابر شود و به دشمن شناسی و بصیرت کامل برسیم.

حجت الاسلام اسفندیاری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در این ایام باید از ریخت و پاش به شدت دوری کنیم، تاکید کرد: متاسفانه گاهی  دیده شده که برخی از مجالس عزاداری با هزینه های زیاد مدیریت می شوند که این شیوه مدیریت هیچ رنگ و بوی دینی و اسلامی ندارد، لذا هیئات به جای هزینه های اضافه سعی کنند خانواده های نیازمند و مستمند را یاری کنند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: یکی دیگر از مواردی که در این ایام نباید به دست فراموش سپرده شود، برپایی منابر پربار مذهبی با حضور علما و روحانیون مجرّب و با علم و درایت است. مبلغان می توانند در این شب های محرم، نه تنها فلسفه وجودی اسلام را به خوبی تبیین کنند، بلکه هدف واقعی امام حسین علیه السلام و اهل بیت (ع) از رفتن به میان آتش و بلا را بیان نمایند که این خود کار بزرگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha