جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سکولاریسم

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: مخالفان دین و گروه های سکولار و لیبرال با شعارهای دل فریب به دنبال شخصی کردن دین هستند و همیشه نقشه پلید خود را با جمله «انسان باید اخلاق گرا باشد» آغاز می کنند.

حجت الاسلام سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تسلیت ایام محرم حسینی اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز دین اسلام برائت از کفار، ظلم و ستم است و همین ویژگی باعث گردیده که این دین الهی دشمنان زیادی در دنیا پیدا کند که این امری طبیعی می باشد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان ادامه داد: لذا معاندان و مخالفان دین و گروه های سکولار و لیبرال با شعارهای دل فریب به دنبال شخصی کردن دین هستند و همیشه نقشه پلید خود را با جمله «انسان باید اخلاق گرا باشد» آغاز می کنند و بعد از مدتی ستون های دین را مورد نقد خویش قرار می دهند و در مراحل بعدی وارد فازی دیگری می شوند و حملات خود را به دین شدیدتر و علنی تر می سازند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون فضای مجازی کمک شایانی به نشر افکار غیردینی و ملحد کرده است، بیان داشت: متاسفانه باید اذعان کرد که ما یعنی حوزه های علمیه و طلاب آنگونه که شایسته است در بحث رسانه، فضای مجازی و سایبری نتوانسته ایم کارنامه قابل قبولی داشته باشیم، لذا باید این رویه سریعا اصلاح شود.

حجت الاسلام مومنی نهادینه شدن تفکرات سکولار در جامعه را مساوی با از بین رفتن دین دانست و گفت: بی شک زمانی که تفکرات نسل های جامعه به سمت سکولار و لیبرالیسم برود، از سوی دیگر گرایشات دینی و معنوی رنگ می بازند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: حال در این میان باید برای روحانیون و حوزه های علمیه در برابر این هجمه ها برنامه هایی خاص تدوین و علمیاتی شوند و از برگزاری جلساتی که خروجی خاصی ندارند به شدت پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه غرب به خوبی با مزیت های غیرقابل انکار رسانه آشناست، افزود: اگر نگاهی به تاریخ تاسیس رسانه های غربی داشته باشیم، قدمت آنها به نزدیک دو قرن می رسد که این نشان می دهد رسانه برای غربی ها نه تنها یک ابزار بلکه یک برگ برنده می باشد.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه پتانسیل های موجود برای ورود به بحث فضای مجازی در کشور مهیاست، گفت: با وجود اینکه در بحث رسانه حرف های بسیاری برای گفتن چه در حوزه دین و چه در حوزه فرهنگ داریم، ولی بازهم شاهد کم کاری و اهمال کاری برخی از متولیان امر هستیم که این خود نوعی فرصت سوزی و در مقابل دادن فرصت به دشمنان دین است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: در این ایام که جامعه اسلامی غرق در ماتم و عزای حسینی است، فعالیت های ضددینی و شبه افکنانه رسانه های برون مرزی نیز چندین برابر شده است، لذا علما و روحانیون دین باید وارد میدان شوند و با بیان اصل و واقعیت نهضت های اسلامی به ویژه قیام عاشورا و دیگر انقلابها، بهتان و دروغ دین ستیزان را برملا سازند.

حجت الاسلام مومنی گفت: طلاب امروز نباید تمام وقت و فرصت خود را معطوف به آموختن دروس حوزوی کنند، طلبه باید تحول گرا و انقلابی باشد و سکون در قاموس وی معنا نداشته باشد زیرا اگر غیر این باشد کارکرد حوزه ها و مدارس علمیه عملا به حاشیه رانده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha