جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغ مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران گفت: مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان خواستار حمایت ویژه از اقدام سیده فاطمه حسینی، بانوی طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر است.

مریم جانجان، معاون فرهنگی و تبلیغ مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، خواستار حمایت از بانوی طلبه آمر به معروف شد و اظهار کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان درخواست حمایت ویژه از اقدام سیده فاطمه حسینی و کلیه طلاب آمر به معروف را از مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغ مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران همدان ادامه داد: این اقدام، جهادگونه و شهادت گونه است و عمل ایشان ادامه راه شهداست، لذا لازم است که با خاطیان برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر از کلیدی ‌ترین و اساسی ‌ترین مساله اسلامی است، خاطرنشان کرد:  آیات و روایات بسیاری از جهات متعدد و متنوعی، این وظیفه اجتماعی، دینی و سیاسی را مورد تاکید قرار داده و ابعاد مختلف آن را گوشزد کرده ‌اند.

جانجان با تأکید بر اینکه این دو فریضه، اساسی‌ترین و کارآمدترین شیوه برای نظارت اجتماعی است، گفت:  در معارف اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه اساسی برای نظارت عمومی در جامعه است.

معاون فرهنگی و تبلیغ مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات لاینفک دین مبین اسلام است که به دلیل احکام و مضامین مشترکشان در قران کریم و احادیث در کنار هم آمده است.

وی اضافه کرد: دین اسلام با استفاده از این دو فروع دینی می‌خواهد افراد جامعه را طوری تربیت کند که همه انسان‌ها نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند تا در مسیر اهداف و تعالی رشد انسانی حرکت کنند چراکه مصالح دنیوی و اخروی مسلمانان به جهت ارتباط با یکدیگر بر اساس امر به معروف و نهی از منکر قابل تحقق است.

گفتنی است، فاطمه السادات حسینی، طلبه سطح دو مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله علیها همدان و مبلّغ همدانی، چند روز پیش در یکی از پارک‌های شهر همدان، هنگام عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین ملکی از کرمانشاه IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    3 0
    سلام خدا بر غیرت خانم آمر به معروف و ناهی از منکر همدانی! اما حاشا به غیرت مامور سست اعتقاد ناجا در کلانتری همدان که بی لیاقتی خود را در برابر هتاکان نشان داد و عرضه دفاع از زن غیرتمند را از خود بروز نداد.
  • حسین ملکی از کرمانشاه IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    دفاع از زن غیرتمند
  • فاطمه احمدی کرمانشاه IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    شادی ارواح مطهر شهدای آمر به معروف و ناهی از منکر صلوات. اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم. این حادثه را شنیدم هم گریه ام گرفت که چقدر مومنین و مومنات غریب و مظلوم هستند. و هم خوشحال شدم که نسل مردان و زنان غیرتمند آمر به معروف و ناهی از منکر مثل کوه ایستاده اند.
  • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    1 0
    باید باچنین مأمورانی باشدت برخورد کرد،همچنین در گزینش افراد نظامی دقت بیشتری به خرج داد
  • حسام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    1 0
    باید از طریق نیرو انتظامی و مراجع مربوطه مطالبه گری شود. اگر یک بانوی بیحجاب کمترین توهینی را دریافت کرده بود الان از تمام رسانه ها و سرویسها درحال شنیدن جزییات موضوع بودیم
  • اعظم IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    0 0
    باید باخاطیان با اشد مجازات برخورد شود وهمینطور با مامور کلانتری
  • شهناز مشایخ IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام وتشکر از بانوی مجاهد آمر بمعروف و ناهی از منکر همدانی.وگلایه از عملکردزشت نیروی انتظامی در صحنه.با هزینه هایی که دشمنان خارجی با حمایت غربزده های داخلی؛برای نابودی حجاب و ایمان جوانان میکنند؛بدحجابها،بجای اینکه شرمنده ملت باشند از بابت فساد در جامعه،با قلدری با آمران برخورد میکنند. وباعث هتک حرمت مومنین میشوند.
  • افسانه بدخشان IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 0
    خواستار حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور هستم
  • فضه بنی خادمی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 0
    نیروی انتظامی باید ازاآمرین بمعروف وناهیان منکر حمایت کننند