پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: مردم اصفهان در زمینه خیریه و کارهای خیر و کمک رسانی به اقصی نقاط کشور، خاصه مناطق سیل زده خوش درخشیدند و امیدواریم در مسئله وقف هم اینگونه گام ها را مردم اصفهان بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم ومعارفه مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: باید همگی سعی کنیم فرهنگ وقف را توسعه بدهیم، البته این فرهنگ و آثار آن بعد از انقلاب اسلامی برای مردم بیش از پیش ظهور وبروز کرده است.

وی بیان کرد: در روایت آمده است که سه چیز هست که پس از مرگ آثارخیرش به انسان می رسد، نخست ولد صالح، دوم علم  و سوم صدقه جاری است که مصداق کامل صدقه جاریه، وقف است که پس از مرگ آثار و برکاتش به پرونده اعمال انسان اضافه می شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در سال ۹۷، استان اصفهان در زمینه آزاد سازی زندانی های جرایم غیر عمد در کشور اول بود که با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان بیش از ۱۲۰۰نفر را آزاد کردند.

وی ادامه داد: مردم اصفهان در زمینه خیریه وکارهای خیر و کمک رسانی به اقصی نقاط کشور خاصه مناطق سیل زده خوش درخشیدند و امیدواریم در مسئله وقف هم اینگونه گام ها را مردم اصفهان بردارند.

عضو خبرگان ر هبری عنوان کرد: همواره در طول تاریخ عده ای بودند که معتقدند هدف وسیله را توجیه می کند و مصداق بارز آن گروهک منافقین درابتدای انقلاب اسلامی  است.

وی افزود: ولی در مقابل این نوع تفکر، تفکر و اعتقاد حضرت اباعبدالله براساس اسلام این بود که اعتقاد داشت هدف وسیله را توجیه نمی کند و برای رسیدن به هدف باید مراقب وسیله باشیم و برای رسیدن به هدف نباید به هر امری چنگ زد.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان تاکید کرد: در مبانی اسلام  هدف و وسیله باید هر دو پاک باشد تا نتیجه واقعی حاصل شود

درادامه حجت الاسلام محمد حسین بَلَک، مدیر کل اوقاف و امور خیریه  استان اصفهان بیان کرد: سرزمین ایران واحد است و استان ها از هم جدا نیستند و خون پاک شهدا و  ایثارگری های جوانان در سراسر کشور همگی برای میهن اسلامی و دین مبین اسلام است.

وی اذعان داشت: جامعه بشری به دو مجموعه بزرگ از میان انسان ها، همواره مدیون است  نخست خون شهدا و دوم مداد علما است و از طرفی دیگر در روایت آمده است مداد علما افضل از دماء شهدا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ابراز کرد: عمیقا معتقدم اصفهان، استاتی است که از این دو ویژگی به خوبی بهره برده است بنابراین نه فقط مردم، بلکه عالمانی در جهان اسلام  به علمای اصفهان مدیون هستند.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند، ولایت علی برای من محبوب تر از آن است که زاده علی(ع) باشم و امام صادق(ع) فرمودند ولادتم از نسل علی(ع) فضیلت است ولی ولایتم از علی فریضه است که فاصله از فریضه تا فضیلت چه بسیار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha