جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که امروز «هیهات مناالذله» شناسه ملت ایران است، تصریح کرد: این انقلاب به نام اباعبدالله الحسین(ع) شروع شده و ادامه راهش هم با شیوه حسینی است و به سمت آن روز بزرگ و موعود ادامه خواهد یافت تا آن یادگار حسین علیه السلام قیام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه های امروز نماز جمعه تهران (پانزدهم شهریورماه) با بیان این که امام حسین(ع) سخن آخر را درباره زندگی خدایی به بشریت ارائه کرد، گفت: یک سبک باطروات و فعال که در این سبک زندگی هم انسان مومن و آحاد مومنین به رشد شایسته خود می رسند و هم جامعه بشری به رشد مطلوب خود  می رسند یک دانشگاه و مدرسه بی نظیری که در آن اصول و قواعد پاک به بشریت تقدیم شده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نطقه مرکزی این روش زندگی عبارت است از جهاد در راه خدا و سرمایه گذاری در این راه مقدس و عمل به کتاب الهی که سیره پیامبر اعظم می باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: نصاب همه فضلیت ها در مکتب حسینی ارتقاء داده شده است و به هر فضیلی که نگاه می کیند و در منظومه حسینی همه شاخص ها پرورش داده شده که ایثار فداکاری، شجاعت، از خودگذشتی، محبت به خلق، امر به معروف و نهی امنکر از نمونه های این منظومه حسینی است.

وی ادامه داد: محور دیگر نهضت عاشورا را در حیات فردی و اجتماعی بشریت در  همه شاخص ها پرورش داده و بر پایه عنصر ایمانی و سیمای مومن مجاهد برگزیده در پیشگاه خدای متعال را میتوانید ببینید و این در مکتب امام حسین فقط است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: بی جهت نبود همه انبیاء چشم به این نقطه الهی داشتند. در زیارت ناحیه مقدسه و زیارت وارث که فهرست نام انبیا یکی یکی آورده می شود از آدم تا خاتم تماماً برای بزرگداشت مقام سیدالشداء نام برده شده است.

وی گفت: ابا عبدالله الحسین(ع) کاری را که یک پارچه برای هدایت بشر و زندگی سعادت آفرین شروع شده بود را به نحو احسن ادامه داد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: خاتم انبیا که کار را در رسالت الهی به سرانجام رسانید و نمونه روشنی را ارائه کرد که حاصل کار انبیاء معرفی شد، اما یک نقطه حساس پیش آمد و نوعی بی وفایی و رو گردانی جامعه اتفاق افتاد و نمونه آن در غدیر بود و این نقطه حساس بود و گویا تمام زحمات انبیاء برای این نقطه حساس برنامه ریزی شده بود.

وی ادامه داد: خود حضرت فرمودند که این نقطه یک نقطه عادی نیست و خود امام وارد این نقطه شد و چشم همه به سیدالشهداء(ع) بود که در نتیجه با یک رسالتی که از جد و پدر و مادر و برادر خود به جا مانده بود اقدام کرد و کاری کرد کارستان و سیدالشهداء(ع) سرمایه گذاری سنگینی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و خانواده و اصحاب حضرت آمده بودند که ادامه مسیر انبیاء را هموار کنند تا تربیت توحیدی و نبوت که آینده بشریت را تضمین می کند را بر عهده بگیرند این کاری بود که بر عهده اباعبدالله(ع) قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز جامعه با وفا و با بصیرت ما این پیام سید الشهدا(ع) را دریافت کرد و ملت عزیز ایران با آن ریشه و آمادگی و اسلام ناب را از مکتب حسینی آموخت و وارد میدان شد و تاریخ، این ایمان مردمی را مشاهده کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: با پرچمداری امام راحل که این مکتب را خوب می شناخت و پتانسیل مکتب سید الشهداء(ع) را درک کرده بودند و از نیمه خرداد صدای لبیک ها شنیده شد و اگر دقیقا نگاه کنیم انقلاب ایران حسینی و حدوث است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان شکفتن انقلاب اسلامی باز هم محرم و صفر و مجالس حسینی بود و ملت ما شاگردان خوبی و شایسته ای برای مکتب امام حسین(ع) بودند و انقلاب و نظام ما ریشه اش حسینی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری بیان داشت: در چله گذشته انقلاب، جامعه آزمون های مختلفی را درک کرد. در انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم مشاهده کردیم خط نگهدار اباعبدالله(ع) است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که امروز «هیهات مناالذله» شناسه ملت ایران است، تصریح کرد: این انقلاب به نام اباعبدالله الحسین(ع) شروع شده و ادامه راهش هم با شیوه حسینی است و به سمت آن روز بزرگ و موعود ادامه خواهد یافت تا آن یادگار حسین علیه السلام قیام کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به ضرورت حفظ تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا که در ذیل مکتب حسینی تعریف می شود زندگی آحاد مومنین را از آلودگی حفظ می کند و آمادگی  جهاد در مقابل طاغوت های زمان را ایجاد می کند و این تقوای ناب حسینی و عاشورایی است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یاد شهدای ۱۷شهریور و شهدای دیگر انقلاب اسلامی که از سابقون بودند و یاد مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی میداریم و از بانیان عزاداران حسینی تشکر میکنم.

وی افزود: از مسئولین و افرادی که اجتماع بزرگ شیرخوار گان حسینی را برنامه ریزی و تدارک دیده اند تشکر میکنم و همچنین تشکر می کنم از هئیت هایی که روز ششم را به نام حضرت قاسم راه اندازی کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ملت عزیز ما با تاسی از امام حسین خود و عزت خود را حفظ کرد و این تاسی به سیدالشهداء را در میدان مجاهدت تجربه کرد. هم کشور را حفظ شد و هم رشد داد و امروز شناسه ملت ایران که جمله هیهات من الذله است.

وی ادامه داد: این میدانی است که پیش روی ما است. دشمن درجه یک ملت ایران نمونه ای است از تبار یزید که در مرکز آمریکا برای دشمنی با انسانیت ایجاد شده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به افول رژیم ایالات متحده آمریکا گفت: آمریکا و سردمداران آن در حال افول هستند و قدرت سیاسی و نظامی را آمریکا در جهان و حتی ملت خود رو به افول است و این ترسیمی است که بین خود کارشناسان جهان در بین دشمنان ما ایجاد شده است.

 وی بیان داشت: هیئت حاکمه ایالات متحده با گرفتار شدن در این وضعیت دچار سرگشتکی شده اند و تلاش میکنند چهره خود را حفظ کند. بیست هزاز میلیارد دلار بدهی که امروزه بیش از حدود پانزده درصد اقتصاد جهانی را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: فرهنگ اجتماعی، شیوع مواد مخدر و ازدیاد زندان ها در آمریکا، نبود دموکراسی و فاصله طبقاتی مواردی هستند که افول موریانه ای را برای این کشور رقم زده است که گرفتار پوکی استخوان شده است.

وی با اشاره به اقدامات مضحک رییس جمهور گفت: در حال حاضر هم گرفتار یک پدیده عجیبی به نام ترامپ شده اند  که با شعار رشد آمریکا به میدان آمده است ولی اقدامات او تیر خلاص را به آمریکا دارد می زند و حیثیتی از آمریکا نمانده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: ایستادگی ملت ایران افول آمریکا را تسریع کرده و نفود مقاومت نفوذ منطقه ای آمریکا کم کرده است و این حاصل فساد و تکبر است و قرآن کریم بشارت داده است.

وی ادامه داد: جنگ نیابتی که در منطقه ایجاد کرد و حمایت از ترورسیت ها هم نتوانست از افول آمریکا بکاهد و ب ای آنها کاری بکند. سرمایه گزاری سنگینی که آمریکا کرد و نتیجه اش ایجاد گروه های مقاومت مردمی به نفع مردم مسلمان منطقه شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: در لبنان، سوریه، عراق و یمن اقتدار مقاومت را مشاهده می کنیم و مردم چشم امید به مقاومت دارند و کار به جایی رسیده که مردم فلسطین و لبنان راهپیمایی بازگشت را هفتگی به راه می اندارند.

وی با اشاره نامه رهبران حماس به رهبر انقلاب اظهار داشت: تفاهم  بین حماس و فتح ایجاد شده و نامه رهبران حماس را به رهبر انقلاب مشاهده کردید که تشکر ویژه خود را از رهبر انقلاب ابراز داشتند.

 خطیب نماز جمعه تهران درمورد مذاکرات ایران با کشور اروپایی، تاکید کرد: الحمدالله بین مسئولین همدلی جدی ایجاد شده برای برداشتن تعهدات ایران که درمقابل عدم اجرای تعهدات کشورهای مذاکره کننده برجام، اقدام خوبی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین با همین اقدام عزتمندانه در سطح دیپلماسی بتوانند تمام حقوق ملت ایران را بگیرند و با وقت تلف کردن و کش ندادن مذاکرات گام مثبتی در قبال کشور های اروپایی بردارند.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha