جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برادران صدر الساداتی

حوزه/ انتشار خبر مفقودی حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله صدر الساداتی و برادرش در فضای مجازی شایعات تائیدیه و تکذیبه ها را به کلی داغ کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، خبری به سرعت دست به دست شد  که برادران صدرالساداتی (سید روح الله صدرالساداتی،‌ سید مهدی  صدرالساداتی، سید رضا صدرالساداتی به همراه مجتبی پرگر»مفقود شده اند.

همچنین گفته شد که صدرالساداتی ها چهارشنبه شب ساعت 2:30 بامداد ، از قم به سمت فرودگاه مهرآباد حرکت کرده اند که فرودگاه مهرآباد نیز اعلام کرد آنها به فرودگاه نیامده اند.

پدر اخوان صدرالساداتی نیز در ویدئویی  اعلام کرد از وضعیت فرزندانش خبر ندارد .

در ادامه ماجرای تکذیب و تائید ها، شب گذشته و ناگهان سید مهدی صدر الساداتی با یک پیام در صفحه شخصی خود  اعلام موجودیت کرد.  در این میان نکته جالب‌توجه میدان‌داری رسانه‌های معاند و خارج نشین بود به‌طوری‌که بلافاصله وارد عمل شدند و خواستند این حادثه را به یک مسئله امنیتی علیه نظام تبدیل کنند و حتی رسانه‌هایی چون العربیه که پیش از این بارها خباثت خود بر ضد نظام جمهوری اسلامی را نشان داده بودند وارد عمل شدند و همه این‌ها در حالی بود که از همان آغاز نهادهای مربوطه اعلام کردند اقدام قضایی علیه نامبردگان انجام نشده است.

حال با هم مروری می‌کنیم بر مجموعه‌ی واکنش‌های رسمی که نهادها و مقامات مربوطه به این ماجرا داشته اند:

واکنش مسئولان و نهاد ها

یکی از اولین واکنش‌ها از سوی استاندار قم اعلام شد.

بهرام سرمست در این زمینه  اعلام کرد که گزارشی در خصوص مفقود شدن  برادران صدر الساداتی به وی نرسیده است و نمی‌تواند اظهارنظری دراین‌باره کند.

بلافاصله خبر دیگری منتشر شد که استاندار قم نیز اعلام کرده که وضعیت آقایان صدرالساداتی را پیگیری میکند.

استاندار قم

دادسرای ویژه روحانیت:

هیچ اقدام قضایی علیه برادران صدرالساداتی صورت نگرفته است

روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به انتشار خبر بازداشت روح الله صدر الساداتی و برادرانش در فضای مجازی به اطلاع می‌ رساند هیچگونه اقدام قضایی در خصوص بازداشت مشارالهیم ازسوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است.

انتساب و انتشار خبر مزبور موجب تعقیب کیفری خواهد بود.

دبیرخانه خبرگان رهبری:

 دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری  در پی انتشار این خبر درکانال خود در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی  نشر اخباری مبنی بر ناپدید شدن حجت‌الاسلام والمسلمین سید روح الله صدرالساداتی؛ نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، به اطلاع می رساند دبیرخانه این مجلس از لحظه انتشار این خبر، پیگیر موضوع بوده و همچنان در حال پیگیری می باشد.

اطلاعیه دبیرخانه خبرگان

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه نیز در گفت و گو با یکی از رسان ها گفته بود: «همان‌طور که اعلام شده، برادران صدرالساداتی بازداشت نشده‌اند و بقیه ماجرا به زودی مشخص می‌شود».

اظهار نظر دو نماینده قم در مجلس شورای اسلامی 

این ماجراجویی از آنجایی شگفت انگیز شد که ابتدا احمدامیرآبادی گفت: پیگر موضوع برادران صدر الساداتی شدم، مسئولین مربوطه گفتند احضار و بازداشت نشدند ودر حال حاضر در قم به سر می برند و زندگی عادی خودشان را دارند.

امیر آبادی

سپس حجت‌الاسلام  والمسلممین مجتبی ذوالنوری دیگر نماینده قم در مجلس  و رئیس کمیسیون امنیت، با تاکید بر عدم ربایش یا مفقود شدن برادران صدرالساداتی گفته بود: این آقایان خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می گیرند که موبایل‌های خود را خاموش کنند و به قم برگردند که نهایتا این تصمیم را اجرایی و موبایل خود را خاموش کرده و به قم برمی‌گردند.

وی ادامه می‌دهد: "آنها به منزل برادرِ آقای غفاری (غفار عباسی مراغه ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند. در واقع آنها در منزل برادرِ آقای غفاری حضور داشتند و خانواده آنها نیز بی اطلاع بودند."

 نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه برادران صدرالساداتی حتی خانواده خود را نیز از این اقدام آگاه نکرده بودند، می‌گوید: " بعد از انتشار خبر مفقودی نیروهای امنیتی تلاش کردند به نحوی ردی از اینها پیدا کنند که این اتفاق افتاد؛ در بررسی‌ها متوجه می‌شوند که آنها در یک خانه به اختیار خودشان بدون اینکه کسی از آنها اطلاعی داشته باشد حضور داشتند؛ حال اینکه نیت و انگیزه آنها چه بوده و چه کاری می خواستند انجام دهند را نمی دانیم اما موضوع این گونه بوده و هیچ برخورد قضایی هم وجود نداشته و هیچ کسی هم آنها را به اقدامات این چنینی هدایت نکرده و به اختیار خود خودشان بوده است. البته از شب گذشته هم موضوع مشخص است و خانواده آنها هم خبر دارند و محل حضور تقریباً لو رفت و مشکل خاصی هم نیست."

واکنش مجدد عضو هیئت رئیسه مجلس:

بعد از مدتی که مهدی صدرالساداتی به انتشار یک عکس اعلام کرد در قم نیستند و در نزدیکی کیاسر بوده‌اند، امیر آبادی در پاسخ به این پیام ابراز داشت: آقای صدرالساداتی به جای استوری با پدر تماس می گرفتی.

 احمد امیر آبادی در پاسخ به استوری سید مهدی صدرالساداتی مبنی برعدم اختفای اختیاری آورده است: آقای صدر الساداتی شما به قم آمدید و بعد به روستای فردو رفتید در شهر کهک خرید کردید.بعدشم به تهران رفتید بعد هم به طرف کیاسر.

پدر بزرگوار ادعا کرده بود بی خبر و نگرانم به جای استوری یه تماس با ایشان می گرفتید.

مجددا امروز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم  قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت صدرالساداتی‌ها گفت:

هیچ دستگیری نبود و بازداشت نبوده اند، اینها مگر استوری نمی کنند خوب یعنی گوشی همراه آنها هست، خوب به خانواده خود تماس می گرفتند و اطلاع می دادند.

وقتی موبایل در اختیار آنها هست، کدام بازداشتی است که موبایل در اختیار داشته باشد و به راحتی استوری بزند.

ما رد آنها را داریم که در کجای قم بودند و در روستاهای قم بودند و فردو رفته بودند و حتی در جاهایی در مسیر حتی ذغال برای قلیان خریدند هم همه اینها را داریم و مشخص است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    0 0
    این سه نفر از ...های روزگارند
  • غفاری IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    0 0
    یه سریال در این باره میشه تولید کرد به نام سه ... در راه فتنه
  • علی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    2 0
    چقدر خوشحال شدیم وقتی شنیدیم یک جوان دهه شصتی وارد مجلس خبرگان شده از همون موقع پیگیر خبرهای سید روح الله صدرالساداتی شدم ولی در این چند سال ایشون در هیچ یک از اتفاقات فرهنگی استان هرمزگان حتی حضور ندارند ! از همون موقع برام سوال بود چرا سید روح الله صدر الساداتی اصلا نیست در هرمزگان! حالا هم که اینجوری عمل کرد و ناپختگی خودشو ثابت کرد.