پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر این که نمی توان حسینی بود و از انقلاب و نظام دفاع نکرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت سیاسی و اجتماعی و درواقع تداوم حرکت امامان شیعه و تداوم قیام عاشورا بود و با اتکا و نیرو گرفتن از این قیام توانست به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت پرهیز هیئات مذهبی از سیاست زدگی، اظهار کرد: مسئله هدف قیام امام حسین (ع) و اقدامی که حضرت انجام دادند در یک کلمه نجات اسلام و دین بود. ایشان برای نجات اسلام و دین در شرایط آن زمان و با توجه به مقتضیاتی که وجود داشت قیام علیه حکومت یزید را انتخاب کردند.

وی افزود: به این ترتیب قیام حضرت و تلاش سیاسی او برای نجات اسلام یک حرکت کاملاً حساب شده و یک برنامه فکر شده بوده است که البته جان‌فشانی آن حضرت و یارانش باعث موفقیت این برنامه و نجات اسلام راستین از دست یزید و یزدیان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بر این اساس منبر امام حسین (ع) و فعالیت‌های دینی و کلیت حوزه هم باید سیاسی باشد، اضافه کرد: منبر امام حسین (ع) و در کل هرگونه تبلیغ دینی و تلاش دینی نباید فارغ از سیاست و توجه به حکومت حق و مبارزه با حکومت باطل باشد.

وی ادامه داد: به بیان دیگر تمامیت دستگاه تبلیغی و تحقیقی دین یعنی حوزه هم باید سیاسی و اجتماعی باشد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی نه‌تنها در باب هیئت‌های عزاداری بلکه در باب حوزه و روحانیت نیز تأکید می‌کنند که این‌ها نباید سکولار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این سفارش به سیاسی بودن هیئت‌ها و سوق دادن مردم به‌سوی سیاست اسلامی فقط توصیه رهبر معظم انقلاب نیست، بلکه امام راحل (ره) نیز ضمن سفارش‌های مؤکد و مکرر برای برگزاری مجالس روضه و عزاداری بر سیاسی بودن این مجالس تأکید می‌کردند.

وی با تاکید بر این که نمی توان حسینی بود و از انقلاب و نظام دفاع نکرد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران هم یک حرکت سیاسی و اجتماعی و درواقع تداوم حرکت امامان شیعه و تداوم قیام عاشورا بود و با اتکا و نیرو گرفتن از این قیام توانست به پیروزی برسد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر این اساس نمی‌توان مدعی آن بود که برای امام حسین (ع) عزاداری برقرار کنیم اما به تداوم راه امام حسین (ع) و دنبال کردن اهداف امام حسین (ع) کاری نداشته باشیم و برای موفقیت این اقدام کاری نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha