سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ریی

حوزه/دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که عزاداری‌های نباید از حد و حدود دینی خارج شود، گفت: مداحان از بیان مطالبی که خارج از حدود دینی است، پرهیز کنند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، با اشاره به عزاداری‌های سالار شهیدان، اظهار داشت: اصل برگزاری هیئات مذهبی و عزاداری‌ها از مسائلی است که مورد تأکید ویژه اهل‌بیت (ع) قرارگرفته به‌طوری‌که بعد از حادثه عاشورا علما و بزرگان مردم را به برپایی عزاداری و راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری تشویق کرده‌اند.

وی ادامه داد: گاهی عده‌ای باسلیقه‌ای و نگاه محدود خود مسائلی را مطرح می‌کنند که حقیقتاً بدعت‌هایی را وارد این عزاداری‌ها می‌کنند لذا همه عزیزان که حقیقتاً برای رضای خدا و سید و سالار شهیدان تلاش می‌کنند و کار و کسب وزندگی خودشان را تعطیل می‌کنند تا این ایام سوگواری و عزاداری داشته باشند باید مراقبت کنند.

 آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: سخنرانان مراقبت کنند پیام دین را به جامعه منتقل کنند و مداحان نیز از بیان مطالبی که خارج از حدود دینی است، پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: خدای‌نکرده برخی افراد بدعت‌هایی را وارد عزاداری‌ها نکنند که قطعاً خود امام حسین (ع) ازاین‌گونه مسائل رضایت نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: هیئات مذهبی نیز بدون رقابت‌های منفی که احیاناً دیده می‌شود، مخلصانه و به‌قصد تقرب این مراسم‌های عزاداری را برپا کنند که قطعاً توسط خدای متعال مهجور خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha