چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اجتماع هیات مذهبی عصرتاسوعا در آسایشگاه جانبازان اصفهان

حوزه/رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: کسی می تواند در گام دوم انقلاب همراه ولی و در عصر غیبت منتظر واقعی امام زمان باشد که علاوه بر این‌که اهل مقاومت و استقامت است اهل مجاهدت و مراقبت هم باشد چرا که سه اصل مجاهدت، مراقبت و مقاومت باید نتیجه محرم ما باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، در جمع عزادارن حسینی مجموعه رهپویان وصال اظهار داشت: خداوند مصداق غیب است و هر کس خدا را بشناسد حتماً مجاهدت می کند پس باید با خداوند معامله کرد که نتیجه اش مجاهدت و عدم تنبلی و توقف است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: کسی می تواند در گام دوم انقلاب همراه ولی و در عصر غیبت منتظر واقعی امام زمان باشد که علاوه بر این‌که اهل مقاومت و استقامت است اهل مجاهدت و مراقبت هم باشد چرا که سه اصل مجاهدت، مراقبت و مقاومت باید نتیجه محرم ما باشد.

وی بیان کرد: امروزه انقلاب ما،  در یکی از سخت ترین شرایط قرار گرفته است که خدا را شکر روز به روز این انقلاب رو به جلو پیشرفت می‌کند، اما دشمنان دندان تیز کرده اند و منسجم شده‌اند تا به انقلاب و نظام ما لطمه بزنند پس باید لحظه به لحظه روحیه مجاهدت، مقاومت و استقامت را در خویش افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ماندگاری تصریح کرد: مجاهدت‌های غیرخدایی در عالم فراوان است تا انسان را به سمت شهرت، قدرت و شهوت  بکشاند بنابراین هرتلاشی مورد رضایت خدا نیست، آن تلاش‌هایی  مجاهدت نام می‌گیرد که در راه خدا باشد و باخود باور به‌همراه آورد.

وی در بیان باور گفت: ایمان به غیب یکی از باورهایی است که انسان را به سمت مجاهدت در راه خدا می‌کشاند و یادآور این نکته است که لایه غیبی عالم بسیار وسیع تر از لایه عیبی آن است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: اگر نگاهمان به دنیای متاع قلیل باشد نه تنها تلاشمان برای خدا کم می شود بلکه در راه غیر خدا بیشتر می‌شود اما اگر خدارا باور کردیم و به غیب ایمان آوردیم حتما تلاشمان در راه خدا افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: مجاهدات را فقط باید باخدا معامله کرد، خدایی که عالم به غیب است که اگر در راه خدا تلاش کنیم خداوند پرده از جلوی چشمان‌ما بر می دارد که اعتبار همه عالم از آن خداست پس خداوند علاوه بر معامله به تو اعتبار می دهد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ماندگاری اشاره کرد: اگر خداوند بخواهد کسی را عزیز کند و مردم بخواهند آن را ذلیل کنند، هیچ کس نمی‌تواند کاری بکند که خداوند نخواهد، مانند امام خمینی و شهید حججی که هیچ‌کس نتوانست مانع عزت الهی آنان شود چرا که آنان به عزت و اعتبار الهی و دینی رسیدند و با خداوند معامله کردند.

وی بیان کرد: خداوند  خالق و مالک آسمان‌ها و زمین است بنابراین هرکس برای خدا تلاش کند متوجه می شود که کلید آسمان‌ها و زمین از آن خداست، اگر برای خدا تلاش کنیم بن‌بست نخواهیم داشت پس کسی‌که دریا را شکافت، آتش را خاموش کرد و چاقو را از کار انداخت همه مشکلات را می‌تواند برطرف کند.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: امروزه انقلاب ما نیازمند مجاهدت است همانگونه که باید برای امام‌زمان خود مجاهدت کنیم وباید درنظر داشت که شیطان می خواهد ما غفلت بکنیم پس لازمه مبارزه با شیطان، مراقبت و مجاهدت است همانگونه که علی اصغر و حضرت قاسم با سن پایینشان مجاهدت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha