پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه استان قم

حوزه/ همزمان به شب شهادت امام زین العابدین (ع) اولین شب مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، چند سالی است،‌ مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه قم از شب ۱۲ محرم با حضور هنرمندان، شعراء، ادباء و اهالی رسانه‌، برگزار می شود که امسال نیز طبق سنوات گذشته این مراسم شب گذشته آغاز شد و تا جمعه ۲۰ شهریور ادامه دارد.

بر اساس این گزارش: در این مراسم که  بعد از نماز مغرب و عشاء در مجتمع آموزشی تربیتی هدایت واقع در بلوارغدیر و با حضور بهرام سرمست استاندار قم،‌ احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان استان همچون رئیس شورای اسلامی شهر قم و معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار گردید، ابتدا زیارت عاشورا قرائت شد و سپس حامد حجتی به عنوان مجری برنامه ضمن خوشامد گویی و شعر خوانی، جزئیات برنامه های هیئت را تشریح نمود و مجید تال از شاعران جوان و ولایی استان قم نیز اشعاری در مدح و مظلومیت  اهلبیت(ع) قرائت کرد.

این مراسم با حضور خادمان حرم حضرت معصومه(س) همراه شد و پرچم بارگاه ملکوتی این بانوی کرامت حال هوای خاصی در این مراسم ایجاد کرد؛ عزاداران حسینی خود را متبرک به پرچم حرم حضرت معصومه (س)کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید بهاءالدین ضیائی از اساتید حوزه علمیه، سخنران این مراسم بود که با اشاره به ویژگی های  حضرت اباعبدالله(ع) گفت: امام صادق(ع) بیان فرمودند،‌ در نمازهای واجب و مستحب خود، سوره فجر را بخوانید که این سوره، متعلق به  سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی  در ادامه با ذکر این مطلب که جهالت و نادانی، ضلالت می آورد، یادآورشد: بسیار بد است که امام حسین(ع) ما را دوست دارد و ما ایشان را به این اندازه دوست نداریم؛ اگر دم از دوستی حضرت می زنیم باید به همان اندازه از خود لیاقت نشان دهیم.

مرثیه سرایی مداح اهل بیت (ع) حاج علی مالکی نژاد، پایان بخش این برنامه بود و در انتها، عزاداران حسینی میهمان سر سفره حضرت اباعبدالله(ع) شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha