پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان عاشورا به یک انقلاب ماندگار تبدیل شده است، اظهار کرد: بانوی انقلابی باید حضرت زینب(س) و اهداف ایشان را بشناسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش رهروان زینبی، در سالن ورزشی آرامش مشهد با تاکید بر اینکه امروز بانوی انقلابی ایران باید حضرت زینب(س) و اهداف این بانو در کربلا و امور اسارت را بشناسد، گفت: کاروان اسرای کربلا بعد از شهادت امام حسین(ع) کاری کردند که با وجود اینکه در بدترین شرایط بودند، جریان عاشورا به یک انقلاب ماندگار تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه روز بعد از واقعه عاشورا به عنوان اولین روزی است که فصل دوم انقلاب سیدالشهدا(ع) آغاز شد، توضیح داد: بزرگداشت این روز به عنوان یک رسالت بر عهده خواهران است. امروز بانوان انقلابی، باید به عنوان رهرو راه حضرت زینب(س) بعد از هزار و چند سال در عرصه انقلاب حضور داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سؤال که آیا جریان اسارت اهل بیت(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) و اصحاب شان یک جریان عادی بوده است یا خیر؟ گفت: دو جبهه حق و باطل برای اسارت و اتفاقات بعد از عاشورا برنامه داشتند اما ۸۴ اسیر که زن و فرزند شهدای کربلا بودند در نهایت توانستند بر دشمن غلبه کنند و لشکر عمر سعد و یزید را شکست دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، مسئله اسارت را فصل دوم عاشورا بیان کرد و افزود: اسارت یک حرکت رسانه ای قوی بود که روز عاشورا را توانست به عنوان یک انقلاب تبدیل کند.

وی ادامه داد: روزی که اهل بیت (ع) وارد شام شدند، مردم جشن گرفتند و بعد از ۱۰ روز که کاروان اسرا از این شهر خارج می شد، مردم شام  با گریه و عزاداری خانواده شهدا را بدرقه می کردند و تمام شهر سیاه پوش شده بود.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha