پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت اللہ محمدجواد فاضل لنکرانی کا "حوزہ نیوز ایجنسی" کے ہیڈ کا آفس کا دورہ/تصویری رپورٹ

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قیام عاشورا آمریکا را در مقابل ایران به زانو درآورده است و اساسا کسانی که در قیام اباعبدالله(ع) تشکیک می کنند می خواهند انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند اما حرکات آنان مذبوحانه است و حتی ارزش شنیدن و نقد کردن نیز ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی شب گذشته در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) که در موسسه فرهنگی هنری بوی سیب برگزار شد، به تشریح و پاسخ به برخی تحریفات و شبهاتی که در قیام اباعبدالله الحسین (ع) انجام می شود پرداخت و گفت:  باید قیام امام حسین(ع) را بفهمیم، درست تحلیل کنیم، نیائیم خود ما هم در این زمان باز بر مظلومیت امام حسین(ع) اضافه کنیم و با تحلیل ها و حرف هایمان ظلمی نسبت به وجود مقدس امام حسین(ع) و این حادثه عاشورا روا نکنیم؛ در این میان وظیفه بزرگان دین و روحانیت است که در مقابل هرگونه انحراف و بدعتی ایستادگی کنند.

وی افزود: در این ایام در فضای مجازی  مطالب و شبهه هایی که قبلا بزرگان و علمای دین به صورت کاملا شفاف و مفصل به آنان پاسخ داده اند با رنگ و لعاب جدید و امروزی تر مطرح می شود و برخی افراد به نام بیان تحریف های عاشورا خودشان بدترین تحریف ها را انجام می دهند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در تشریح یکی از این شبهه های مطرح شده گفت: گاهی می گویند که حضرت امام حسین(ع) اصلا قیامی انجام نداده اند و این حرکت ایشان قیام نبوده است که باید به این افراد کج فهم گفت خب اگر حرکت امام حسین(ع) قیام نبوده است پس چرا حضرت در پاسخ به دعوت ایشان برای بیعت فرمودند" علی الاسلام السلام" باید فاتحه اسلام را خواند؟ اساسا اگر قیام و نهضت حسینی قیام علیه ظلم و جور نبوده است پس چه زمانی باید در مقابل ظلم طاغوتیان ایستاد؟چرا چنین حرف هایی زده می شود؟،یزید علنا در صدد از بین بردن اساس اسلام بوده است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است آنگاه بگوییم که امام حسین(ع) علیه او قیام نکرده است؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت: واکاوی ریشه های تاریخی بدعتهای اموی در برخورد با فاجعه کربلا؛ زعم باطل همه مغرضین، حذف این حادثه از تاریخ و جلوگیری از الگو گیری مسلمین از این واقعه بوده و هست؛ وظیفه مهم هر مسلمان توجه به تمام جهات این حادثه و زنده نگه داشتن تمام ابعاد آن است.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در ادامه به بیان یکی دیگر از شبهات مطرح شده در باب قیام سیدالشهدا(ع) پرداخت و گفت: گاهی می گویند که حرکت امام حسین یک حرکت صلح جویانه بوده است که باید گفت: حضرت فرمودند «اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ فِی امّه جدّی» برای اصلاح امت جدم نه برای صلح، صلح با اصلاح خیلی فرق دارد، اگر حرکت حضرت صلح جویانه بوده است چرا حضرت به یمن نرفتند؟ چرا به استقبال شهادت در راه خدا رفتند؟  چرا حضرت در منزل های مختلف خبر شهادت خود و سایر اصحاب و بنی هاشم را دادند؟ انسان اگر با شنیدن این حرف ها بمیرد حق است چرا که حرکتی در زیر آسمان خدا  از ازل تا ابد مانند قیام امام حسین وجود ندارد آنوقت یک عده می گویند که امام حسین به دنبال صلح بود.

وی گفت: چنین کسانی که این شبهات را به نام جلوگیری از تحریف عاشورا بیان می کنند و اسم خودشان را هم متفکر می گذارند بالاترین ظلم ها را به قیام عظیم امام حسین(ع) انجام می دهند و به خدا قسم باید در مقابل این تحریفات ساکت ننشست و فریاد زد.

آیت الله  فاضل لنکرانی تاکید کرد: قیام عاشورا آمریکا را در مقابل ایران به زانو درآورده است و اساسا کسانی که این حرف ها را می زنند می خواهند انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند اما حرکات آنان مذبوحانه است و حتی ارزش شنیدن و نقد کردن نیز ندارند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تاکید کرد:  اگر امروز ما حادثه امام حسین(ع) را درست نفهمیم و خدای ناکرده غلط تحلیل کنیم ما هم در ظلم نسبت به حضرت سهیم خواهیم بود؛ بیاییم مسئله مظلومیت امام حسین(ع) را درک کنیم از خود امام بخواهیم و به خود امام متوسل شویم که گوشه‌ای از مظلومیتش را درک کنیم چون قدرت درک کامل آن را نداریم لااقل ما با تحلیل‌ها و حرف‌هایمان ظلمی نسبت به وجود مقدس امام حسین(ع) و این حادثه عاشورا روا نکنیم.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha