جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گلبرگ ها 2

حوزه/ مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از انتشار کتاب «گلبرگ ها 2» سروده سید رضا مؤید همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و واقعه کربلا توسط انتشارات به‌نشر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حسین سعیدی اظهار کرد: این کتاب مجموعه ای شامل غم مویه ها و سوگ سروده هایی در ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اثر سید رضا موید از شاعران و ذاکران آستان مقدس اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه این مجموعه تک بیت ها و پاره دم هایی است که در هیئات مذهبی و مجالس عزاداری مورد استفاده مداحان اهل بیت قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همچنان که این اثر می تواند به عنوان یک متن مستقل برای همگان کاربرد داشته باشد.

به گفته مدیرعامل به‌نشر از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به تازگی و قابل استفاده بودن آن برای همگان اشاره کرد که به صورت تک بیت ها و پار دم های عزاداری در مناسبت های مختلف در ارتباط با اهل بیت(ع) سروده شده اند.

وی اظهارکرد: «گلبرگ ها ۲» از مجموعه «گلبرگ ها» سروده سید رضا مؤید از شاعران پیشکسوت آئینی اهل بیت(ع) در قطع رقعی و به قیمت ۲۰۰ هزار ریال در بازار نشر در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مدیرعامل به‌نشر در پایان با بیان اینکه حادثه عاشورا شروع انقلابی شگرف در دل تاریخ است، متذکر شد: در واقع اشک بر امام حسین(ع) و عزاداری بر آن مظلوم راهی برای زنده نگه داشتن خاطره شهادت آن حضرت در اسلام و پرداختن به چرایی آن شهادت و رسیدن به دلایل حق‌طلبانه و امتداد آن تا روز موعود می باشد.

در یکی از سروده های این کتاب می خوانیم: «حسین فدای نام دل نشینت/ سلام ما بر همه زائرینت/ عشق حسین مدال سینه ماست/ کرب و بلا روح مدینه ماست/ هر کس که اشکی در غمش ببارد/ روزقیامت ماتمی ندارد/ بهشت موعود بود عطایش/ نه جان ما جان جهان فدایش/ ما را دوباره ذکر «یا حسین» است/ ماه خدا طلوع «یا حسین» است و…».

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha