جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غاز سال تحصیلی جدید جامعةالمصطفی- واحد گرگان

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: باید با علم‌آموزی، ضمن خنثی‌سازی توطئه‌ها، در ترویج اسلام و روشنگری بشریت ایفای نقش نموده، از اختلافات و نزاع بین مسلمانان جلوگیری نماییم. این رسالت مهمی بر دوش شما دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید واحد گرگان، اظهار داشت: حادثه کربلا درس‌ها و عبرت‌هایی برای عالم بشریت داشته است و متعلق به مذهب خاص یا مسلمانان نیست، بلکه به همه بشریت و انسان‌های آزاده تعلق دارد.

وی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تکریم یاد و خاطره شهیدان افزود: در جنگ هشت ساله، انقلاب اسلامی ایران در برابر قدرت‌های استکباری شرق و غرب ایستادگی نمود و پیروز شد.

رئیس جامعةالمصطفی با تبریک آغاز سال تحصیلی به همه دانش‌پژوهان، استادان و کارگزاران جامعةالمصطفی- واحد گرگان، اظهار داشت: تأکید اسلام بر دانش‌اندوزی، نشئت‌گرفته از احادیث و روایات پیامبر مکرم اسلام(ص)، ائمه معصوم(علیهم‌السلام) و بزرگان دین است و پیش‌نیازهای دانش‌اندوزی از دیدگاه دین مبین اسلام، انگیزه الهی و اخلاص است که در سایه این پیش‌نیاز، علم، معنویت و نورانیت پیدا شود.

وی گام بعدی علم‌آموزی را عمل به آموخته‌ها دانست و گفت: اگر این چنین روندی داشته باشید، مصداق عالم دینی خواهید شد.

رئیس جامعةالمصطفی کبر و غرور را از آفت‌های دانش‌اندوزی برشمرد و افزود: مراقبت کنید علم شما همراه با فروتنی باشد و اگر با کبر و غرور همراه شود، تأثیر نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با تأکید بر استفاده بهینه از فرصت علم‌آموزی در جامعةالمصطفی برای دانش‌پژوهان گفت: برای کسب علم و معرفت فرصت مغتنمی در اختیار شماست. این فرصت را ارج بنهید و حداکثر بهره‌برداری را بنمایید تا بتوانید در ترویج اسلام و روشنگری بشریت ایفای نقش کنید و از اختلافات و نزاع بین مسلمانان جلوگیری نمایید. این رسالت مهمی بر دوش شما دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی است و شما باید با علم‌آموزی، ضمن خنثی‌سازی توطئه‌ها، رسالت اصلی خود را به سرمنزل مقصود برسانید.

همچنین «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ تقوی»، رئیس جامعةالمصطفی- واحد گرگان، ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس المصطفی و حاضران، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در مجموعه‌ای خدمت می‌نماییم که روحیه تقریب بر محور عقلانیت و نگاه فرامذهبی و همگرایی اسلامی عینیت یافته و مفتخریم به دنبال تربیت عالمان دینی و اندیشمندان و اسلام‌شناسان نخبه از بین پیروان مذاهب و فِرق اسلامی از نقاط مختلف جهان هستیم.

وی با ذکر این که با حمایت‌های مسئولان المصطفی، شاهد بلوغ جامعةالمصطفی- واحد گرگان در عرصه‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی و تربیتی هستیم، پیشرفت‌های نرم‌افزاری این واحد را در حوزه‌های مختلف ذکر کرد و افزود: همه این دست‌آوردها مدیون زحمات مدیران خدوم گذشته، استادان و کوشش و مجاهدت‌های دانش‌پژوهان عزیز و همکاران خدوم این نمایندگی است.

شایان ذکر است در این مراسم، نمایندگان استادان و دانش‌پژوهان مرد و زن نظرها، پیشنهادها و مشکلات خود را مطرح نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha