سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه شوط حجت الاسلام جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری، فرهنگ سازی را یکی از قمرات دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داده است.

حجت الاسلام محمدرضا جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: دفاع مقدس، نام‌ آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.

وی ادامه داد: ایران هرگز به منظور فزون‌خواهی و قدرت‌طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه روحیه حمیت و غیرت فرزندان این آب خاک بود که به تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی (ع) در تحقق شعار «هیهات منّاالذله» کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ و ذلّت و زبونی نشوند و از کیان و حیثیت اعتقادی خود دفاع کنند.

امام جمعه شهرستان شوط، فرهنگ سازی را یکی از قمرات دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با اشاره به این که دفاع مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد بیان داشت: دفاع مقدس احیا کننده خودباوری مردمی بود که آنان بار دیگر با اعتماد به خدا، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند و با تلاش و همت حرکت قطار پیشرفت و توسعه ایران اسلامی را به واسطه نهضت تولید علم شدت بخشیدند و قله‌های رفیع علم و دانش را فتح نموده تا شاهد عزّت و عظمت کشورشان باشند.

حجت الاسلام جباری، هفته دفاع مقدس را نمودار مجموعه‌ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن دانست و گفت: پیروزی‌های دفاع مقدس نتیجه پیروی از ولایت بود و از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق ادامه راه شهیدان جنگ تحمیلی را برای خود و همگان فراهم سازد.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha